کد خبر: ۱۹۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 18 October 2021
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص کارت اعتباری به مردم برای خرید کالاهای ایرانی اقدامی شایسته از سوی بانک‌هاست که قدرت خرید خانوارها را بالا می‌برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص کارت اعتباری به مردم برای خرید کالاهای ایرانی اقدامی شایسته از سوی بانک‌هاست که قدرت خرید خانوارها را بالا می‌برد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  علیرضا شهبازی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری مبتنی بر اعتبار توسط برخی از بانک ها، اظهار کرد: تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم باعث می‌شود که خانواده‌هایی که قدرت خریدشان پایین است قدرت خریدشان افزایش پیدا کند تا با آن بتوانند نیازهای اولیه خودشان را تامین کنند.

وی ادامه داد: همچنین این کارت‌ها می‌تواند به خانوار‌ها کمک کند تا نیاز‌های خودشان را با کالا‌های داخلی تامین کنند یعنی هم خانواده‌ها نیازهایشان را تامین می‌کنند و هم تولید داخلی رونق می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که در تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم باید یک ساماندهی خوبی صورت بگیرد و اگر این ساماندهی خوب اتفاق بیفتد این اقدام بانک‌ها یک اقدام شایسته خواهد بود.

شهبازی تصریح کرد: اکنون شرایط مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها و تورم بالا مساعد نیست از این رو باید دولت کمک‌هایی داشته باشد تا خانواده‌هایی که سفره‌شان کوچک شده بتوانند در این شرایط بد زندگی خودشان را بچرخاند.

وی با بیان اینکه باید به تولید داخل بها داده شود، بیان کرد: اقدام بعدی دولت این است که به تولیدکنندگان داخلی کمک کند تا این تولیدکننده هم چرخ کارخانه‌اش بچرخد و هم کالای باکیفیت برای مصرف کننده داخلی تولید کند از این رو به نظر بنده این کارت‌های اعتباری می‌توانند این اتفاق را رقم بزنند زیرا امروزه تولید کننده داخلی با کمبود سرمایه در گردش مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگزینی کارت اعتبارع مدیریت شده (close loop ) به جای پول نقد اقدام مثبتی است، زیرا دیگر اقدامات نابهنجاری که در استفاده از کارت‌های اعتباری صورت می‌گرفت انجام نمی‌شود و اعتباری که برای یک هدف در نظر گرفته شده است مستقیما به آن هدف می‌رسد و دچار انحرافاتی نمی‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: