کد خبر: ۱۹۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - 12 October 2021

جیمی دایمن، مدیرعامل و رییس هیات مدیره جی پی مورگان چیس، وجود بیت کوین در بازار را فاقد ارزش خواند.

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، جیمی دایمن، مدیرعامل و رییس هیات مدیره جی پی مورگان چیس(بزرگ ترین بانک ایالات متحده بر پایه میزان دارایی)، از نظر ارزش بازار، طرفدار بیت کوین، بزرگ ترین ارز رمزنگاری شده نیست. دایمن در جریان رویداد موسسه مالی بین المللی روز دوشنبه گفت: من شخصا فکر می کنم بیت کوین بی ارزش است. اما مهم نیست و من نمیخواهم سخنگوی صرف در این حوزه باشم. برای من هیچ فرقی نمی کند. مشتریان ما بزرگسالان هستند. آنها مخالفند. این چیزی است که بازارها را می سازد. بنابراین، اگر آنها می خواهند برای خرید بیت کوین به شما دسترسی داشته باشند، ما نمی توانیم آن را تحت مراقبت قرار دهیم، اما می توانیم به آنها دسترسی قانونی و تا حد ممکن مشخص بدهیم.

وی درحرفش صادق است: در فوریه ۲۰۱۹، JPMorgan گفت که ارز دیجیتالی به نام JPM Coin را راه اندازی می کند و در اکتبر ۲۰۲۰، این شرکت واحد جدیدی را برای پروژه های بلاک چین ایجاد کرد. به گزارش سی ان بی سی، در ماه آگوست، این شرکت به مشتریان مدیریت ثروت خود اجازه دسترسی به وجوه رمزنگاری شده را داد. دایمن در دیدگاه مخافت با ارز رمزنگاری خود قاطع است. اخیراً، وی به مدیر عامل Axios ، گفت که بیت کوین ارزش ذاتی ندارد و اگرچه او فکر می کند که بیت کوین در دراز مدت به راه خواهد افتاد، من همیشه معتقد بودم که در جایی غیرقانونی می شود، مانند چین که آن را غیرقانونی کرد. وی گفت که فکر می کند تنظیم کننده ها قرار است از پس آن برآیند.

ممکن است درست بگوید: اخیراً، دولت آمریکا تمرکز بیشتری بر تنظیم بازارهای ارزهای رمزنگاری شده داشته است. روز جمعه، بلومبرگ گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی دستورالعمل اجرایی است که سازمان های فدرال را به مطالعه و ارائه توصیه هایی در مورد بازار رمزنگاری راهنمایی کند. اگرچه ممکن است این مقررات افزایش یابد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در پایان ماه سپتامبر تصریح کرد که قصد ندارد بیت کوین را در ایالات متحده ممنوع کند. برخی از کارشناسان مالی معتقدند که مقررات مذکور در ایالات متحده مفید خواهد بود: اگر مردم می خواهند ارز رمزنگاری شده به دارایی اصلی تبدیل شود، من فکر می کنم [مقررات] اولین گام ضروری است.

با این حال، طرفداران ارزهای رمزنگاری شده نگران هستند که چارچوب قانونی خاصی ممکن است نوآوری های رمزنگاری شده در ایالات متحده را از بین ببرد و تجارت خارج از کشور را تحت فشار قرار دهد. بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، در حال حاضر بیت کوین در حدود ۵۷۵۰۱ دلار معامله می شود که ارزش بازار آن بیش از یک تریلیون دلار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: