کد خبر: ۱۹۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 09 October 2021
ثبت رکوردی کم‌سابقه توسط بیمه تجارت‌نو
شرکت بیمه تجارت‌نو ازجمله شرکت‌هایی است که توانسته است در فرصت اندکی که نسبت به شرکت‌های بزرگ داشته و عمر کوتاهی نسبت به آن‌ها داشته، در جایگاهی به‌مراتب بالاتر از قدیمی‌های صنعت قرار گیرد.

رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربهشرکت بیمه تجارت‌نو ازجمله شرکت‌هایی است که توانسته است در فرصت اندکی که نسبت به شرکت‌های بزرگ داشته و عمر کوتاهی نسبت به آن‌ها داشته، در جایگاهی به‌مراتب بالاتر از قدیمی‌های صنعت قرار گیرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه تجارت‌نو در سال 99 با فروش مبلغ 11 هزار و 140 میلیارد ریال حق بیمه و کسب سود خالص عملیاتی سه هزار و 621 میلیارد ریالی وضعیت خوبی را برای ذی‌نفعان شرکت رقم بزند.

درواقع با توجه به وضعیت سودآوری شرکت و بهای تمام‌شده محصولات فروش رفته درنهایت شرکت بیمه حاشیه سود (سود فعاليت بیمه‌ای بدون درنظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بيمه صادره) 16 درصدی و حاشيه سود خالص (سود خالص به‌حق بيمه صادره) 33 درصدی را رقم‌زده است که رکوردی جدید در این شرکت قلمداد می‌شود.

حاشیه سود منطقی و رتبه صعودی شرکت
حاشيه سود بیمه‌ای (سود فعاليت بیمه‌ای بدون درنظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بيمه صادره) بیمه تجارت‌نو در سال 99 حدود 16 درصد گزارش‌شده است. بیمه تجارت‌نو با این رقم از حاشيه سود بیمه‌ای (سود فعاليت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بيمه صادره ) در بین 24 شرکت بزرگ بیمه گری رتبه سوم را کسب کرده است.

این در حالی است که در سال 98 این شرکت تنها توانسته بود 7 درصد حاشیه سود بيمه‌اي (سود فعاليت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بيمه صادره) شناسایی کند.

رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربه

همچنین حاشیه سود خالص (سود خالص به‌حق بيمه صادره) شرکت نیز در سال 1399 معادل 33 درصد بوده است که در بین 24 شرکت رتبه پنجم نصیب بیمه تجارت‌نو شده است. این در حالی است که حاشیه سود خالص شرکت، (سود خالص به‌حق بيمه صادره) در سال 1398 تنها 22 درصد بوده است.

 

رتبه سوم حاشیه سود در بین شرکت‌هایی با چند دهه تجربه
از همه مهم‌تر اینکه حاشیه سود خالص صنعت بیمه (سود خالص به‌حق بيمه صادره) در سال 99 معادل 14 درصد و حاشيه سود بیمه‌ای صنعت (سود فعاليت بیمه‌ای بدون در نظرگرفتن درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به‌حق بيمه صادره) در سال 1399 معادل صفر درصد بوده است و شرکت بیمه تجارت‌نو در دو حوزه چندین برابر صنعت توانسته سود قابل‌توجهی را ثبت کرده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: