کد خبر: ۱۹۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 02 October 2021
بانک دی از جمله بانک های است که در سالهای اخیر همواره سعی کرده است که وضعیت خود را بهبود بخشیده و برای سرمایه‌گذاران و ذی نفعان خود منفعت خاصی را به ارمغان اورد.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛ بانک دی از جمله بانک های است که در سالهای اخیر همواره سعی کرده است که وضعیت خود را بهبود بخشیده و برای سرمایه‌گذاران و ذی نفعان خود منفعت خاصی را به ارمغان اورد.

به گزارش بانکداری ایرانی، مانده تسهیلات بانک دی در شش ماهه نخست امسال به بالاتر از 233 هزار میلیارد ریال رسیده که در نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشدی دو برابری را تجربه کرده که در پی آن درآمد شرکت نیز رشدی دوبرابری داشت. این در حالی است که هزینه های بانک بابت سپرده تنها 27 درصد رشد داشته است و تحت کنترل قرار گرفته است.

بانک دی شش در ماهه منتهی به شهریور 1400 توانست بیش از 233 هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کند که نسبت به رقم پایانی 116 هزار میلیارد ریالی بانک در شهریور پارسال رشدی دوبرابری داشته است . درآمد حاصله از این محل نیز رقم 14 هزار میلیارد ریال شده که در این حوزه نیز طبیعتا رشدی دوبرابری را تجربه کرده است.

مانده سپرده بانک در این دوره حدود 462 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به رقم 330 هزا میلیارد ریالی سال گذشته حدود 40 درصد رشد داشته است از این محل بانک دی 29 هزار میلیارد ریال سود پرداخت کرده که نسبت به سال گذشته تنها 27 درصد رشد داشته است یعنی بانک دی بر درآمد بیشتر تمرکز کرده و تا جایی که امکان داشته است هزینه های بانک را کاهش داده است.

بالاترین رقم در بخش تسهیلات به وام مشارکت مدنی اختصاص داشت به 64 هزار ریال رسید این نکته از انجایی مهم تلقی می شود که وام مشارکت مدنی هم در جهت اقتصاد کشور راهگشاست و هم برای بانک نیز شرایط خوبی را به دلیل حاشیه مناسب فراهم می کند. چرا که بعد از درامد از محل سایر درآمدها ، درامد از محل مشرکت مدی بالاتر از 3 هزار میلیارد ریال است که بالاترین درامد است.

نکته جالب در بخش سپرده های بانک دی بخش سپرده دوساله است. در این دوره بانک دی حدود 240 هزار میلیارد ریال بوده که از آن محل 18 هزار و 424 میلیارد ریال هزینه کرده است که زیر 10 درصد هزینه شده است.
فارغ از گزارش ماهانه بانک دی باید از گزارش های گروه «ب» و «الف»ی است که بانک دی منتشر کرده است، نیز سخن گفت؛ چرا که آگهی مزایده عمومی فروش اموال مازاد بانک دی از سوی بانک منتشر شده که تاثیر زیادی بر صورت‌های مالی بانک دارد. این مزایده‌ها در صورت عملیاتی شدن می‌تواند نقدینگی بالایی را برای بانک به آرمان اورد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: