کد خبر: ۱۹۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - 20 September 2021
داراترین شرکت ایرانی لیست املاک خود را منتشر کرد
بانک ملت که به‌عنوان دارای ترین شرکت ایرانی شناخته می‌شود، با استناد به مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص لزوم افشای جزئیات زمین ها و ساختمان‌های شرکت‌های بورسی و فرابورسی، 1873 قطعه زمین و ساختمان را برای عموم منتشر کرد.

بانک ملت که به‌عنوان دارای ترین شرکت ایرانی شناخته می‌شود، با استناد به مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص لزوم افشای جزئیات زمین ها و ساختمان‌های شرکت‌های بورسی و فرابورسی، 1873 قطعه زمین و ساختمان را برای عموم منتشر کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، براساس مصوبه مورخ 26 تیرماه 1400، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شدند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان»، در گزارش فعالیت هیات مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده، افشا کنند. در ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان، جدولی پیوست شده است که بر این اساس، فهرست زمین و ساختمان‌های ناشران، باید طبق مختصات عنوان شده در این جدول، منتشر شود همچنین مبالغ مندرج در جدول یاد شده باید با مبالغ متناظر آنها طبق آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مطابقت داشته باشد.

مدیرعامل بانک ملت در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اعلام کرده بود که بانک ملت لقب داراترین شرکت ایرانی و بانک ایرانی را دارد و این عنوان بر اساس دارایی های ثابت مشهود و نامشهود رخ داده است. در ترازنامه خرداد امسال جمع دارایی بانک ملت رقم 8014 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

دارایی ثابت مشهود بانک ملت در خرداد 1400 معادل 203 هزار و 266 میلیارد ریال و دارایی ثابت نامشهود بانک 17 هزار و 671 میلیارد ریال گزارش شده است.
در گزارش بانک ملت تعداد دارایی که منتشر شده 1873 فقره قطعه زمین و ساختمان است.

جمع متراژ اعلام شده مبلغ 565 هزار و 786 متر است که از این فقرات حدود 41 هزار و 629 متر از این املاک در سراسر ایران آماده برای فروش بوده و در سرفصل سایر دارایی ها آمده است.

بر اساس این گزارش ، ارزش دفتری این املاک به مبلغ 195 هزار و 383 میلیارد ریال ارزش گذاری دفتری در تاریخ 23 شهریور 1400 تعیین شده است.

این رخداد در صنعت بانکداری کم سابقه بوده و نشان از تعهد این بانک در اجرای شفافیت بوده و می تواند گام مهمی در راستای ایجاد فضای شفاف در عرصه مسکن باشد چرا که در ماه های اخیر موضوع مسکن به یکی از مهمترین مسائل کشور تبدیل شده و بانکها در ردیف نخست صاحبان املاک قرار داشته و این مساله که 41 هزار فقره ملکی که در لیست فروش قرار داده شده در واقع مهر سکوتی بر تمامی شایعات پیرامون بانک ملت بود و چنانچه قیمت کارشناسی منطقی بر روی انها تعیین شده و به فروش برسند اتفاق مهمی در عرصه مسکن و همچنین بانکداری خواهد بود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: