کد خبر: ۱۹۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - 13 September 2021
از سال ۱۳۹۴ مشارکت در امور محیط زیستی به عنوان یک دغدغه در بانک ایران زمین مطرح بوده و همواره در هیات‌مدیره سعی شده نگاه ویژه‌ای به این موضوع وجود داشته باشد.

 از سال ۱۳۹۴ مشارکت در امور محیط زیستی به عنوان یک دغدغه در بانک ایران زمین مطرح بوده و همواره در هیات‌مدیره سعی شده نگاه ویژه‌ای به این موضوع وجود داشته باشد.

مدیرعامل بانک ایران‌زمین با بیان این مطلب و با اشاره به حوزه مسوولیت اجتماعی این بانک و اجرای آن گفت: بانک‌ها همواره به عنوان یکی از محورهای اجرای برنامه‌های محیط‌زیستی و توسعه پایدار اقتصاد مطرح بوده‌اند، چه زمانی که با ارائه خدمات دیجیتال نقش مهمی ‌در کاهش مصرف منابع محدود دارند و چه با نقشی که می‌توانند در تولید و اقتصاد داشته باشند.


عبدالمجید پورسعید با اشاره به بانکداری سبز در دنیا می‌گوید: در گذشته تلاش‌های زیادی در این حوزه در کشور صورت گرفت و طرح‌هایی نیز در این زمینه اجرا شده است، اما مسلم است اجرای یک کار منسجم و همراه با برنامه باید از سوی همه نهادهای فعال در این حوزه به ویژه نهادهای متولی امر پیگیری و اجرایی شود.

مدیرعامل بانک ایران‌زمین با اشاره به کمپین محیط زیستی بانک ایران زمین با عنوان «پیک زمین» می‌گوید: حفاظت از محیط زیست باید به عنوان یک اصل در همه امور زندگی ما حضور داشته باشد و بانک ایران زمین در‌صدد است تا با اجرای چنین کمپین‌هایی در گسترش این فرهنگ، نقش داشته باشد. مدیر روابط عمومی ‌بانک ایران‌زمین و کارشناسی که نگاه رسانه‌ای، بانکی و اجتماعی را در هم آمیخته نیز معتقد است: انقراض گونه‌های جانوری اصیل و ارزشمند ایرانی دل هر ایرانی حامی‌ محیط‌زیست را به درد می‌آورد. شایسته نیست گونه‌های آسیب‌پذیر و در حال انقراض نظیر یوزپلنگ ایرانی، از سوی کودکان موردحمله و تعرض قرار گیرد و جان خود را از دست بدهند. امروز ما ابزارهای آموزشی نوین و شبکه‌های اجتماعی قدرتمند را در اختیار داریم و باید از این فرصت طلایی در جهت آموزش صحیح فرزندان این مرزوبوم استفاده کنیم.

به اعتقاد سید محمدحسین استاد، با اقدامات سلبی و راهکارهای صرفا درمانی نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست ‌یافت. اعتقاد من این است که با آموزش صحیح، افزایش آگاهی و استفاده خلاقانه متولیان امر از شبکه‌های اجتماعی، مساله برای مردم روشن می‌شود و خود به محافظان و حامیان اصلی گونه‌های جانوری در حال انقراض تبدیل می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: