کد خبر: ۱۹۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - 09 September 2021
آنچه مانع افزایش بیشتر طلا در دادوستد‌های بازار‌های داخلی شده تکانه‌های منفی اونس طلا در روزهای پیشین بود.

قیمت طلا و سکه در معاملات روز چهارشنبه پیرو رشد هر دو محرک این بازار، افزایش قیمت را تجربه کرد. نرخ دلار که از میانه‌های کانال 27 هزار تومانی فراتر رفته است در کنار بازگشت اونس طلای جهانی به مسیر صعود، پس از افت به زیر سطح مهم و روانی 1800 دلاری بر سیر صعودی سکه سرعت بخشیده و بهای این فلز گرانبها را تا 12 میلیون و 180 تومان افزایش داده که رشد 6/ 1درصدی را از ابتدای هفته تاکنون نشان می‌دهد.

آنچه مانع افزایش بیشتر طلا در دادوستد‌های بازار‌های داخلی شده تکانه‌های منفی اونس طلا در روزهای پیشین بود.

قطعات کوچک‌تر نیز تحرکات ملایمی را دنبال کردند.

به این ترتیب نیم‌‌‌سکه با قیمت ۶ میلیون و 200 هزار تومان و ربع‌‌‌سکه با قیمت ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.


افت شدید روزانه اونس

قیمت طلا پس از سقوط بیش از یک درصدی در پایان معاملات روز سه‌شنبه، در دادوستد‌های روز بعد اندکی افزایش یافت اما در نهایت پایین سطح روانی مهم ۱۸۰۰ دلار ماند. قیمت اونس طلا دیروز تحت‌تاثیر رشد ارزش دلار و رشد سود اوراق قرضه بدترین سقوط روزانه خود در یک ماه اخیر را ثبت کرد و ساعت19 و 50 دقیقه به وقت تهران به 1794 دلار رسید.

این در حالی است که بهای این فلز گرانبها در معاملات روز جمعه به بالاترین رکورد 5/ 2ماهه خود رسیده بود. به گفته کارشناسان در آینده کوتاه طلا تحت‌تاثیر آمار اقتصادی و آنچه آمار آمریکا درباره زمان تعدیل خرید اوراق قرضه می‌گویند، قرار خواهد داشت. اگر طلا فرصت دوباره‌ای برای افزایش پیدا کند، سطح ۱۸۳۰ دلار را تست خواهد کرد اما به نظر نمی‌رسد فضا به نحوی باشد که قیمت‌ها را به سطح بالاتری هدایت کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: