کد خبر: ۱۹۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - 07 September 2021

بهای هر قطعه سکه امامی با توجه به اینکه قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز دوشنبه در پی تقویت انتظارات برای ادامه تدابیر محرک مالی فدرال‌رزرو آمریکا برای مدت طولانی‌تر در بالاترین قیمت دو ماه و نیم گذشته ایستاده بود، با افت قیمتی روبه‌رو شد، به‌طوری که هر سکه در مرز 12 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین عقب‌نشینی آرام دلار از عوامل تاثیرگذار بر کاهش نرخ سکه شد.

بر این اساس، عقیده برخی کارشناسان بر این است که روند بازار سکه و طلا سیاسی نیست و تنها به نوسانات نرخ ارز و قیمت اونس جهانی واکنش نشان می‌دهد، به‌طوری که حتی از روز چهارشنبه هفته گذشته که نرخ دلار کاهش یافت و پس از آن تقریبا ثابت ماند، نرخ طلا و سکه هم به نسبت قابل توجهی ثابت ماند.

طلای جهانی در معاملات روز دوشنبه در پی تقویت انتظارات برای ادامه تدابیر محرک مالی فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تر شاهد تکانه‌های منفی بود. دورنمای تعدیل آهسته‌تر تدابیر مالی و دلار ضعیف‌تر، از قیمت طلا پشتیبانی کرده و این نوسانات نشان‌دهنده مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار است. آمار روز جمعه باعث شد شاخص دلار به پایین‌ترین سطح یک‌ماهه خود نزول کند. از طرفی سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا هفته جاری کاهش روند خرید اضطراری اوراق قرضه از سه‌ماه آینده را اعلام کند.

بعضی از سرمایه‌گذاران، طلا را پوشش ریسک در برابر تورم می‌بینند. از سوی دیگر نرخ‌های بهره اندک، هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، کمتر می‌کند. به این ترتیب بهای اونس طلا ساعت 19:20 روز گذشته به وقت تهران1823 دلار بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: