کد خبر: ۱۹۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - 06 September 2021
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان گفت: با راه اندازی موقت پست نیروگاه کلاس F هنگام، دومین واحد گازی این نیروگاه در بندرعباس با موفقیت سنکرون و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

بانکداری ایرانی- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان گفت: با راه اندازی موقت پست نیروگاه کلاس F هنگام، دومین واحد گازی این نیروگاه در بندرعباس با موفقیت سنکرون و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

رضا مهرانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با راه‌اندازی موقت پست نیروگاه کلاس F هنگام در بندرعباس، دومین واحد گازی این نیروگاه نیز ششم شهریورماه سالجاری با تلاش مدیران و کارکنان صنعت تولید برق کشور و به ویژه همکاران نیروگاه هنگام با موفقیت سنکرون و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه نیروگاه سیکل‌ ترکیبی هنگام شامل دو واحد گازی از نوع توربین‌ های کلاسF، به ظرفیت اسمی ۳۰۷ مگاوات، به همراه یک واحد بخار به ظرفیت اسمی ۲۹۲ مگاوات و در مجموع به میزان ۹۰۶ مگاوات و با میزان بازده ۵۸ درصد در حالت سیکل‌ ترکیبی به همراه سیستم خنک‌کن یک‌بارگذر (Once Through) به­ صورت EPCF است که پیش از این نیز واحد نخست این نیروگاه در دی ماه ۱۳۹۹ با شبکه سراسری سنکرون شده بود.

مدیرعامل شرکت تولید برق استان ضمن اعلام این که هزینه احداث کامل نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام در حدود ۵۲۰ میلیون یورو است، اضافه کرد: با حمایت‌های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور و با پیگیری‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در استان از تابستان سال گذشته تاکنون ۴ واحد گازی با مجموع ظرفیت نامی ۹۵۴ مگاوات به واحدهای تولیدی استان هرمزگان افزوده شده است تا شاهد کمترین خاموشی‌ها در تابستان جاری در این منطقه گرم کشور باشیم.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم و صنایع هرمزگان در مدیریت و کاهش مصرف در روزهای سخت اوج مصرف برق، اعلام کرد: پیش بینی می شودمراحل ساخت واحد بخاری نیروگاه کلاس F هنگام نیز در سال آینده پایان پذیرد تا اولین سیکل ترکیبی نیروگاهی در استان هرمزگان تکمیل شده و بازده ۵۸ درصدی را در تولید برق شاهد باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: