کد خبر: ۱۹۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - 04 September 2021
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی؛
بانک ملت در پایان پنج ماه نخست سال جاری تراز مثبت هفت هراز 932 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به دوره ماه سال گذشته 54 درصد رشد داشته است و همچنین مانده تسهیلات اعطایی این بانک در این دوره با رشد 62 درصدی به 686 هزار میلیارد تومان رسید.

رشد 54 درصدی تراز عملیاتبانک ملت در پایان مرداد 1400بانکداری ایرانی- حاصل کار بانک ملت در پایان مردادماه 1400 کسب 21 هراز و 255 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی و اختصاص 13 هزار و 323 میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری با ثبت تراز عملیاتی مثبت هفت هزار و 932 میلیارد تومان بود.

این بانک در طول مردادماه تراز مثبت دو هزار و 51 میلیارد تومان را ثبت کرد که حاصل کسب چهار هزار و 999 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی و پرداخت دو هزار و 948 میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری است.

به گزارش بانکداری ایرانی و بر اساس تازه ترین گزارش ماهیانه بانک ملت در پنج ماه نخست سال جاری 21 هزار و 255 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و 13 هزار و 323 میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری اختصاص داد.که نسبت دوره مشابه سال گذشته تزار عملیاتی 54 درصد، درآمدتسهیلاتی 84 درصد و سود پرداختی به سپرده ها 108 درصد افزایش داشته است .

بانک ملت در این دوره در بخش تسهیلات اعطایی بیشترین درآمد را از سه سر فصل سایر تسهیلات،  تسهیلات ارزی و سلف کسب کرد و مانده تسهیلات اعطایی این بانک به رقم 662 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت دوره مشابه سال قبل 66 درصد رشد داشته است. مانده تسهیلات اعطایی بانک ملت در پایان مرداذماه سال گذشته نردیک به 400 هزار میلیارد تومان بود و بیشترین درآمد را به ترتیب از سه سرفصل سایرتسهیلات،  فروش اقساطی و تسهیلات ارزی کسب کرده بود.

این بانک بورسی در بخش پرداخت سود به سپرده های سرمایه گذاری بیشترین سود را به سه سرفصل گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام ،سپره های بلند دوساله و سپرده های کوتاه مدت پرداخت کرد و مانده سپرده های سرمایه گذاری این بانک در پایان مردادماه به رقم 686 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است. مانده سپرده های سرمایه گذاری بانک ملت در پایان پنجمین  ماه سال گذشته 424 هزار میلیارد تومان بود و بیشترین سود به ترتیب سپرده های سرمایه گذاری یک ساله، گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام و سپرده های کوتاه مدت اختصاص داده بود.

بانک ملت در بخش قرض الحسنه هم عملکرد مطلوبی داشته است به طوری که مانده سپرده های قرض الحسنه ارزی و ریالی این بانک در پایان مرداد ماه به بیش از 185 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد 42 درصدی است و همچنین به پشتوانه این سپرده مانده تسهیلات قرض الحسنه ارزی و ریالی بانک ملت در پایان مردادماه سال جاری به بیش از 178 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 79 درصد افزایش داشته است .

رشد 62 درصدی تسهیلات اعطایی و 54 درصدی تراز عملیاتی
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: