کد خبر: ۱۹۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - 30 August 2021
نماد بانک بانک دی در روزهای اخیر در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته‌است. توجه سرمایه گذاران به وضعیت مالی آتی و دارایی بانک است، چرا که خبرهایی در خصوص فروش دارایی و تاثیر آن در عملکرد بانک منتشر شده است.

چرا وضعیت مالی بانک دی مورد توجه سرمایه گذاران سهام قرار گرفت؟نماد بانک بانک دی در روزهای اخیر در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته‌است. توجه سرمایه گذاران به وضعیت مالی آتی و دارایی بانک است، چرا که خبرهایی در خصوص فروش دارایی و تاثیر آن در عملکرد بانک منتشر شده است. در ضمن وضعیت زیرمجموعه های بانک نیز با وریه مثبتی روبه رو شده است در حالی که در برخی مواقع برخی از این زیرمجموعه های تلفیقی با زیان همراه بودند.


به گزارش بانکداری ایرانی،   در بازار سرمایه هر وقت وضعیت شرکتی یا بانکی در شرایط خوب یا بد باشد، واکنش به شدت مثبت یا منفی روی نماد آن شرکت یا بانک صورت می‌گیرد.


در واقع، وقتی وضعیت مالی شرکتی مناسب باشد، سهامداران اقدام به خرید بیشتر سهام شرکت کرده و معمولا با صف‌های خرید سنگین مواجه می‌شود و بر عکس اگر شرکتی با وضعیت مالی بدی مواجه باشد صف‌های فروش سنگین روی نماد شکل می‌گیرد. در حقیقت‌ بازار سرمایه دماسنج شرکت‌های ایران و صنایع مختلف است.


بر فرض اگر صنعتی در ایران یا جهان با چالشی مواجه شود بازار سهام نیز به سرعت نسبت به آن واکنش نشان داده و بازار به هم ریخته و سهام مرتبط با ان بازار خاص متاثر خواهند شد.


بانک دی در ماه های اخیر همواره مورد توجه بازار سرمایه بود. با نگاهی که در خصوص وضعیت بازار سرمایه در بین سرمایه گذاران وجود دارد، توجه به نمادهای بانکی نظیر بانک دی به وضعیت بنیادی و مالی آن مرتبط است.
چرا که بانک دی دارای دارایی‌های خاصی است که می‌تواند این بانک را در بین سرمایه گذاران خاص کرده‌است.


در بین سرمایه گذاران این مساله مطرح است که یکی از رخدادهای پیش رو برای بانک دی این است که بانک دی در 17شهریور ماه پاکت‌های مزایده را باز خواهد کرد و در صورت انجام فروش وضعیت بانک تغییر اساسی خواهد کرد.
علاوه بر این یکی از زیر مجموعه های مهم بانک دی به نام توسعه دیدار ایرانیان که در سالهای اخیر با زیان مواجه بود در آخرین گزارش خود که در روزهای اخیر منتشر کرده مشخص شده که یک هزار و 256 میلیارد ریال سود شناسایی کرده در حالی که در دوره های قبل با زیان نزدیم به سه هزار میلیارد ریالی مواجه بود.


بر اساس داده های مالی در بازار سرمایه در روزهای اخیر بانک دی با صف خرید همراه بود حجم خرید سهم روزانه 1674.5 میلیون سهم، حجم به میانگین ماهانه خرید سهام بانک دی 1.4 برابر شده و سرانه خرید روی سهم به صورت روزانه 17 میلیون تومان و سرانه فروش نیز به مبلغ 20 میلیون تومان که در نهایت نسبت سرانه خرید به فروش عدد 0.9 است.


در مجموعه این رخدادها نشان از توجه سرمایه‌گذاران به نماد بانک دارد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: