کد خبر: ۱۹۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - 25 August 2021

آلمانی‌ها آبجو را به افغانی‌ها ترجیح دادند

روزنامه آلمانی BILD پنجشنبه نوزدهم اوت ۲۰۲۱ فاش کرد که ارتش آلمان به جای افغان‌هایی که با این کشور همکاری می‌کردند و از ترس طالبان مایل به خروج از کشور بودند، هزاران قوطی "شراب" را از افغانستان خارج کرد.

این روزنامه از دولت آلمان به دلیل سوار نکردن، کارکنان افغانی که برای آلمان کار می‌کردند، قبل از تسلط طالبان بر کابل انتقاد و آنچه را که دولت انجام داده بود شرم‌آور توصیف کرد.

بنا بر این گزارش، یک هواپیمای نیروی هوایی آلمان فقط با هفت مسافر فرودگاه کابل را ترک کرد و این امر باعث کنجکاوی روزنامه بیلد شد و سرانجام پیگیری‌های روزنامه افشا کرد که ارتش آلمان با این هواپیما نزدیک به شصت و پنج هزار ۶۵۰۰۰ قوطی آبجو و ۳۴۰ بطری شراب به آلمان ارسال کرده‌ است؛ اما آن‌ها حتی یک نفر از همکاران افغانی خود را که مایل به خروج از افغانستان بودند با خود نبردند.

آلمانی‌ها آبجو را به افغانی‌ها ترجیح دادند

این روزنامه موضع دولت آلمان را در مورد کسانی که سالها برای آلمان کار کردند و جان خود را برای آن به خطر انداختند محکوم کرد و خاطرنشان کرد، این اتفاق نشان داد ارزش مردم افغان برای آلمانی‌ها، کمتر از قوطی های آبجو است.

کریستوف هافمن، معاون حزب مخالف دموکراتیک آزاد، وزیر خارجه هایکو ماس را به خاطر اشتباهات مهلک و اولویت ندادن افغان‌ها که سال‌ها در وزارتخانه‌ها و آژانس‌های آلمان کار کرده بودند، مورد انتقاد قرار داد.

در این هفته، رسانه‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی تصاویری از وضعیت فاجعه بار در فرودگاه بین المللی کابل، که هزاران افغان در حال تلاش برای فرار از کشورشان هستند را منتشر کرد. برخی موفق به فرار شدند و برخی جا ماندند تا به زندگی نامعلوم و پر از ترس زیر سایه حکومت طالبان ادامه بدهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: