کد خبر: ۱۹۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - 12 August 2021
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور، گفت: از ابتدای هفته آینده در غالب مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

بانکداری ایرانی- کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور، گفت: از ابتدای هفته آینده در غالب مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

«فریبا گودرزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی امروز و فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به ویژه در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود و فقط در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعت های بعد از ظهر رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.

گودرزی تصریح کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، شمال سمنان، ارتفاعات شرقی استان تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

وی افزود: در دو روز آخر هفته در جنوب غرب و جنوب کشور افزایش نسبی دما و از ابتدای هفته آینده در غالب نقاط کشور کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی می شود که کاهش دما در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه تا سه شنبه حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و همچنین در ساعت های بعد از ظهر روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید در برخی نقاط احتمال تشکیل گرد و خاک وجود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: