کد خبر: ۱۹۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - 04 August 2021
اصغر پاک‌طینت خاطرنشان کرد: سال ۹۹ را در شرایطی پشت سرگذاشتیم که کشور درگیر بحران کرونا و افزایش تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و بانکی بود، اما با وجود همه این مشکلات موفق شدیم عملکرد قابل قبولی در شاخص‌های مالی و اعتباری داشته باشیم.

در عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۹، بانک صنعت و معدن، با سود حساب‌های خود را بست. رئیس هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن در نشست مجمع عمومی سالانه ضمن اعلام سودآوری مطلوب این بانک، به اهمیت و لزوم افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن اشاره کرد وگفت: در حال حاضر با تعهدات ارزی بالای بانک لزوم توجه به بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک ضروری است.


اصغر پاک‌طینت خاطرنشان کرد: سال ۹۹ را در شرایطی پشت سرگذاشتیم که کشور درگیر بحران کرونا و افزایش تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و بانکی بود، اما با وجود همه این مشکلات موفق شدیم عملکرد قابل قبولی در شاخص‌های مالی و اعتباری داشته باشیم.

پاک طینت ادامه داد: در سال گذشته در شاخص‌هایی مانند پرداخت تسهیلات، مصوبات و قراردادها در حدود ۶۰درصد و در شاخص‌هایی مانند وصول مطالبات، اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه‌های ریالی در حدود ۱۴۰درصد، رشد را شاهد بودیم.

پاک طینت عنوان کرد: با تلاش و کوشش تمامی همکاران در مجموعه بانک صنعت و معدن اقدامات و برنامه‌های مهمی مانند افزایش ۷۲درصدی پرداخت تسهیلات، عدم ایجاد تعهدات ارزی جدید، عدم اضافه برداشت از حساب‌های بانک نزد بانک مرکزی و تامین مالی ۴۰ شرکت دارویی به مبلغ ۱۰هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال در راستای انجام مسوولیت اجتماعی این بانک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحقق یافت.

وی بیان کرد: همچنین پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال و تدوین و تصویب برنامه راهبردی پنج ساله این بانک، رخداد بزرگ دیگری بود که به انجام رسید.

پاک طینت همچنین افتتاح ۲۲ طرح بزرگ تولیدی با حضور مقامات بلندپایه کشوری را دستاورد مهم دیگری دانست که در سال ۹۹ با تامین مالی بانک صنعت و معدن به انجام رسید و در نتیجه بهره برداری از این طرح‌ها برای ۷هزار و ۸۰۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن افزود: در سال گذشته به ۹۹ شرکت دانش‌بنیان چند فقره تسهیلات پرداخت شد که نسبت به سال پیش از آن ۱۰۲‌درصد افزایش داشت.

وی در تشریح اقدامات این بانک در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گفت: در سال گذشته سهام تعدادی از شرکت‌های بانک صنعت و معدن عرضه شد و تعداد ۶۸ فقره از املاک مازاد بانک نیز به فروش رسید.

پاک‌طینت اعلام کرد: سود سهام شرکت‌های تابعه بانک که مشتمل بر ۵ شرکت است در سال ۹۹ به رقمی بیش از دو برابر نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت.

وی با اشاره به تدوین و آغاز اجرای برنامه راهبردی پنجم بانک در سال ۹۹ بیان کرد: تمرکز بر صنایع صادرات‌گرا، دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، استقرار کامل حاکمیت شرکتی و بانکداری شرکتی و دیجیتال، تامین مالی دوجانبه عرضه و تقاضا در بخش صنعت و معدن، ارتقای فرهنگ سازمانی و بهره‌وری نیروی انسانی، عملیات بانکداری سرمایه‌گذاری (تامین از بازار سرمایه) و تامین مالی پایدار منابع از استراتژی‌های این برنامه راهبردی است.

پاک طینت در خصوص راهکارهای برون رفت از چالش‌های پیش‌روی بانک اظهار کرد: افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک، استمرار کاهش پرتفوی ارزی بانک برای سال‌های آتی، اولویت‌دهی وصول مطالبات و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های با پیشرفت مناسب و تعیین سازوکار متفاوت نظارتی و ارزیابی برای بانک‌های توسعه‌ای در مقایسه با سایر بانک‌ها از جمله راه‌حل‌های پیشنهادی برای عبور از مشکلات و موانعی است که بانک صنعت و معدن با آنها مواجه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: