کد خبر: ۱۹۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 02 August 2021
اقدامات بانک دی در راستای کاهش فشار اقتصادی بر اقشار مختلف جامعه
یکی از اقدامات مهمی که بانک‌ها انجام می‌دهند مسئولیت اجتماعی است. تا تلاش شود، بخشی از مشکلات جامعه حل‌شده و برای افرادی که در سختی به سر می‌برند، اقدامات مثبتی برای کاهش سختی انها انجام شود.

یکی از اقدامات مهمی که بانک‌ها انجام می‌دهند مسئولیت اجتماعی است. تا تلاش شود، بخشی از مشکلات جامعه حل‌شده و برای افرادی که در سختی به سر می‌برند، اقدامات مثبتی برای کاهش سختی انها انجام شود.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بانک دی نیز ازجمله بانک‌هایی است که همواره در این حوزه فعال بوده و تلاش کرده است در عرصه‌های مختلفی حضور پررنگی داشته باشد.


مدرسه‌سازی، کمک به تیم درمانی در شرایط سخت و همه گیری کرونا، حمایت از خانواده شهدا، تلاش برای رونق تولید برای جامعه هدف مشخص، کمک معیشتی برای اقشار خاص در مناطق محروم ازجمله این تلاش‌هاست.
یکی از اقدامات جالب توجه که برای سال 1400 به عنوان یکی از اهداف مهم در حوزه مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته شد، حضور در حوزه پژوهش است که یکی از نیازهای اصلی جامعه کشور است.


بر همین اساس، بانک دی در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و افزایش تعامل بین صنعت و دانشگاه و تأمین مالی پروژه‌های پژوهشی و با هدف عملیاتی‌سازی نتایج پژوهش‌های دانشگاهی و کاربردی در بهبود فرآیندهای بانکی، دستورالعمل حمایت مالی از پژوهشگران و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در بانک دی منتشر شد. شایان ذکر است بانک دی از سال 1393 تاکنون از 80 پروژه تحقیقاتی علمی و دانشگاهی حمایت مالی کرده است.


علاوه بر این، بعد از شیوع و همه گیری کرونا بانک دی در این حوزه کمک زیادی به جامعه کرده است. ازجمله ان کارکنان بانک دی در یک اقدام داوطلبانه و انسان‌دوستانه، هزینه خرید ۳ دستگاه اکسیژن‌ساز برای اهداء به هم‌وطنان‌ مبتلا به کرونا در استان سیستان و بلوچستان را تأمین کردند. و در کنار این مورد، چندی پیش مدیرعامل بانک دی از پرداخت بیش از هشت هزار فقره تسهیلات اعتباری به کادر درمان و کارکنان نظام سلامت خبر داد.


همچنین همزمان با یازدهمین سالروز تأسیس بانک دی، اقلام معیشتی کمک‌های مومنانه کارکنان بانک در میان اقشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان (میان 160 خانوار در مناطق کمتر برخوردار ازجمله روستاهای همت‌آباد و شیر‌آباد) این استان توزیع شد. گفتنی است، این بسته‌های معیشتی شامل اقلام خوراکی فاسدنشدنی بود.


از دیگر اقدامات بانک دی می توان به احداث مدرسه اشاره کرد. در راستای توسعه فضاهای آموزشی و محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار کشور، بانک دی پروژه ساخت یک باب مدرسه در شهرستان کنارک واقع در استان سیستان وبلوچستان را آغاز کرد. مسئولیت احداث این مدرسه که مزیّن به نام «شهدای بانک دی» خواهد بود، بر عهده شرکت عمران و مسکن آباد دی(عماد) است و با زیربنای 72 متر، طی 4 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. گفتنی است، بانک دی پیش از این نیز به منظور ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی و با هدف توسعه فضای آموزشی کشور، تعداد شش باب مدرسه در مناطق محروم وآسیب‌دیده از زلزله و سیل در استان‌های کرمانشاه، گلستان و لرستان احداث کرده بود.


ازجمله اقدامات دیگری که باید یادآوری کرد، موضوع حمایت از خانواده شهداست. این بانک به دلیل نوع فعالیت خود، همواره تلاش کرده است تا از خانواده شهدا به نحو احسنت ، صیانت کرده و ارج و منزلت آنها پاس بدارد از دانش آموزان ، بانوان و فرزندان شاهد گرفته تا مساله پیرامون پاسداشت حرمت و جایگاه شهدا مورادی هستند که بانک دی در تلاش بوده تا فعالیت مثمر ثمری داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: