کد خبر: ۱۹۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 25 July 2021
مصطفی صفاری گفت: در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰، بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه خواهد کرد که وقوع این اتفاق منجر به سبقت بورس از بازارهای اقتصادی دیگر خواهد شد.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ بازدهی مثبت ۱۲ درصد بازار سرمایه در تیر امسال و رشد ۱۱ درصدی نسبت به خرداد این نوید را به سهامداران بورس می‌دهد که بازار سرمایه در آینده نزدیک رشد مناسب و درخور توجه‌ای را تجربه خواهد کرد.


مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با اشاره به اینکه در هفته جاری بازار سرمایه تنها ۳ روز فعالیت خواهد داشت، گفت: توجه به اینکه ۱۲۰ شرکت بورسی مجامع آنها در هفته جاری تمام می‌شود و بسیاری از نمادهای بسته بازگشایی خواهند شد به نظرم در هفته جاری بازار سرمایه، شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را با نوسان کم حفظ خواهد کرد و باز شدن نماد شرکت‌های بورسی که مجمع آنها اتمام یافته است، موجب رونق مجدد بورس خواهند شد.

وی با اشاره به نزدیک‌شدن به مراسم تحلیف دولت سیزدهم و انتخاب تیم اقتصادی جدید برای دولت آینده، افزود: به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت سیزدهم درک مناسبی از بازار سرمایه داشته باشد و دکتر رهبر می‌تواند در یکی از سمت‌های وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و یا معاون اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد.

صفاری صعود شاخص بورس تا ارتفاع ۲ میلیون واحد تا پایان سال جاری را هم دور از ذهن ندانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم سالانه در تیر امسال از سوی مرکز آمار ایران حدود ۴۴ درصد اعلام شده است، به طور قطع این نرخ تورم بر بازار سرمایه تاثیر خود را خواهد گذاشت، هرچند تجربه نشان داده است که بازار سرمایه همواره با افزایش نرخ تورم رشد چشمگیری داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: