کد خبر: ۱۹۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - 24 July 2021
طلبکاران شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا پولی که در حساب این شرکت در بانک نوو بانکوی پرتغال قرار دارد را هدف گرفتند تا صدها میلیون دلار طلب معوقشان را وصول کنند.

طلبکاران شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا پولی که در حساب این شرکت در بانک نوو بانکوی پرتغال قرار دارد را هدف گرفتند تا صدها میلیون دلار طلب معوقشان را وصول کنند.

به گزارش ایسنا، بانک پورتوریکویی "بانکو سان خوان اینترناسیونال" در ژوییه حکمی از دادگاهی در لیسبون برای توقیف حساب حاوی ۱.۳ میلیارد دلار شرکت PDVSA ونزوئلا در نوو بانکو دریافت کرد تا بتواند بدهی که تحت توافق سال ۲۰۱۸ با شرکت نفتی دولتی ونزوئلا دارد را وصول کند.

یک منبع آگاه اظهار کرد: شرکت آمریکایی O-I Glass Inc و شرکت نفتی کونوکو فیلیپس مستقر در هیوستون به دنبال دریافت احکام مشابهی برای دریافت خسارت مربوط به ملی شدن داراییهایشان در ونزوئلا هستند.

یک منبع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: تقاضا برای وصول پول از حساب نوو بانکو به حدود ۶۰۰ میلیون دلار بالغ می شود.

این اقدام جبهه جدیدی را در تلاشهای چندین ساله برای وصول بدهیهای ونزوئلا می گشاید. این کشور آمریکای جنوبی اکنون با ابرتورم و تحریمهای واشنگتن که با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اعمال شده و دسترسی این کشور به سیستم مالی آمریکا را قطع کرده اند، دست و پنجه نرم می کند.

ونزوئلا که زمانی یک تولیدکننده نفت ثروتمند عضو اوپک بود اکنون با فروپاشی اقتصادی روبرو شده و قادر به پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد دلار بدهی در قالب اوراق قرضه نیست و میلیاردها دلار خسارت تحت احکام قضایی باید پرداخت کند.

بانک "بانکو سان خوان اینترناسیونال" پس از شکایت در انگلیس و توافق با شرکت PDVSA برای حل و فصل دعوی خود، در نوامبر موفق شد حکم ۸۳.۹ میلیون دلاری علیه شرکت PDVSA را دریافت کنند. دادگاه استدلال PDVSA را که اعلام کرده بود به دلیل تحریمهای آمریکا نمی تواند بدهی خود را پرداخت کند را نپذیرفته بود.

یک قاضی در دادگاه منطقه ای لیسبون در هشتم ژوییه برای "بانکو سان خوان اینترناسیونال" حکم توقیف پول موجود در حساب نوو بانکو را صادر کرد. در این حکم اشاره شده بود سایر طلبکاران بین المللی به دنبال وصول بدهی خود از طریق پول موجود در حساب نوو بانکو هستند. این بانک پورتوریکویی در دسامبر مجوز دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا را برای دریافت پول حساب PDVSA به منظور وصول بدهی معوق خود دریافت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز معلوم نیست آیا شرکت O-I Glass Inc که به دنبال وصول ۵۰۰ میلیون دلار خسارت برای داراییهای مصادره شده خود است یا کونوکو فیلیپس که به دنبال دریافت ۸.۵ میلیارد دلار خسارت مربوط به داراییهای مصادر شده خود در ونزوئلا است، حکم دادگاه در پرتغال را کسب کرده اند یا خیر.

دادگاهی در پرتغال در اکتبر سال ۲۰۲۰ مسدود شدن حساب PDVSA در نوو بانکو را به دلیل ریسک اختلاس، پولشویی یا سایر جرایم مالی تمدید کرد و بنابراین هنوز معلوم نیست طلبکاران این شرکت می توانند بدهی خود را از طریق دریافت پول بلوکه شده در این حساب وصول کنند یا خیر. این بانک در فوریه سال ۲۰۱۹ مانع تلاش دولت ونزوئلا برای انتقال وجوه مالی حسابش به بانکهایی در اوروگونه شده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: