کد خبر: ۱۹۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۰ - 22 July 2021
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که ۱۸۴ هزار و ۸۹۷ تن گندم به ارزش ۹۲۴ میلیارد تومان تاکنون خریداری شده است.

بانکداری ایرانی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که ۱۸۴ هزار و ۸۹۷ تن گندم به ارزش ۹۲۴ میلیارد تومان تاکنون خریداری شده است.

فرید سپری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین آمار خرید تضمینی گندم در کردستان تا تاریخ ۲۹ تیر ماه اظهار کرد که ۱۸۴ هزار و ۸۹۷ تن گندم تا کنون خریداری شده که ۱۸۱ هزار و ۸۴۷ تن در سامانه سیفا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از ۹۲۴ میلیارد تومان است ‌افزود که به میزان ۱۵۶ هزار و ۵۵۷ تن چک لیست به بانک کشاورزی ارسال شده و بیش از ۶۱۷ میلیارد تومان از مطالبه کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۶ هزار و ۲۱۸ تن بوده است، تصریح کرد که بیشترین گندم خریداری شده در شهرستان‌های قروه با ۵۰ هزار تن، سقز ۴۴ هزار تن، بیجار ۲۸ هزار تن، دهگلان ۲۸ هزار تن، کامیاران ۲۸ هزار تن به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد که در انتهای جدول خرید تضمینی گندم، شهرستان‌های دیواندره با ۳ هزار تن، سروآباد ۹۰۰ تن، بانه ۶۰۰ تن، سنندج ۴۸۰ تن و مریوان ۴۲۰ تن قرار دارند.

میزان خرید تضمینی گندم در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۲ هزار تن بوده که کاهش ۱۵ درصدی را نسب به سالجاری به ثبت رسانیده است.

در استان کردستان ۹۰ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۶۸ مرکز تعاون روستایی ۱۳ سیلو و ۹ کارخانه آرد آماده تحویل گرفتن گندم کشاورزان هستند. خرید تضمینی گندم از دهه سوم خرداد ماه در کردستان شروع شده و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: