کد خبر: ۱۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۰ - 20 July 2021
در مجمع بانک تجارت با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سود به دست آمده باید برای جبران زیان انباشته لحاظ شود، سود نقدی 3 ریالی به ازای هر سهم مصوب شد.

در مجمع بانک تجارت با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سود به دست آمده باید برای جبران زیان انباشته لحاظ شود، سود نقدی 3 ریالی به ازای هر سهم مصوب شد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، مجمع بانک تجارت با حضور ۵۴.۶۷ درصد از سهامداران در روز جاری برگزار شد. مهمترین نکات مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

بانک در سال ۱۳۹۶ زیان عملکردی ۶۱ هزار میلیارد تومانی داشت و هزینه تجهیز منابع بانک گزاف بود و مشمول ماده ۱۴۹ قانون تجارت بود که با تجدید ارزیابی دارایی ها و نیز اتفاقات مثبت و توفیقات مثبت ناشی از عملکرد خوب بانک، دو سال زودتر از برنامه از زیان خارج شد.

مجموع سپرده های ریالی بانک در سال ۱۳۹۹، ۵۳ درصد افزایش یافت و به ۲۸۰۴ میلیارد ریال رسید. در همین دوره عملکرد ۵ بانک بزرگ کشور افزایش ۴۵ درصدی سپرده های ریالی بود.

سهم بانک از مجموع منابع کل در بین ۵ بانک بزرگ کشور طی سال های اخیر رو به افزایش بوده است. سپرده های جاری در این سال ۵۴% افزایش یافت و به ۶۴۴ هزار میلیارد ریال رسید. این امر منجر به ظهور آثار مثبت و بهبود صورت های مالی شده است.

سهم سپرده های کم هزینه با ۱۸۲درصد افزایش نسبت به ۱۳۹۶ به ۳۳درصد از کل رسیده است.

مجموع مطالبات از دولت با ۳درصد افزایش به ۴۷۷ هزار میلیارد ریال رسیده است. 

نسبت کفایت ذخایر در سالهای ۹۶ تا ۹۹ افزایش یافته است و هزینه تمام شده پول در سال های اخیر کاهش یافته است.

خالص درآمدهای کارمزدی بانک ۴۷درصد افزایش یافته و به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. پوزیشن ارزی بانک هم اکنون ۱۲۸ هزار میلیارد ریال می باشد که معادل ۸۰۵ میلیون دلار است.

وضعیت نقدینگی طی سال های اخیر مطلوب شده و بانک هم اکنون به ۴۵۰ هزار میلیارد ریال مازاد رسیده است.

بانک در سال ۱۳۹۹، از زیان انباشته خارج شده و هم اکنون به سود انباشته رسیده است.

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سود به دست آمده باید برای جبران زیان انباشته لحاظ شود، سود نقدی ۳ ریالی به ازای هر سهم مصوب شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: