کد خبر: ۱۹۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۰ - 18 July 2021
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به احتساب سوابق دوران سربازی به صورت غیرحضوری، گفت: اطلاعات لازم را از سازمان نظام وظیفه گرفته‌ایم و همان‌جا امکان انتخاب برای پرداخت نقدی یا اقساط بسته به شرایط وجود دارد و به محض وصولی سوابق در سامانه می‌نشیند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به احتساب سوابق دوران سربازی به صورت غیرحضوری، گفت: اطلاعات لازم را از سازمان نظام وظیفه گرفته‌ایم و همان‌جا امکان انتخاب برای پرداخت نقدی یا اقساط بسته به شرایط وجود دارد و به محض وصولی سوابق در سامانه می‌نشیند.


به گزارش «ایلنا» علی‌اکبر ربیع‌زاده گفت: یک سرویس جذاب طرح ۳۰۷۰، احتساب سوابق دوران سربازی است. قبلا اگر فرد می‌خواست سابقه خدمت سربازی‌اش را بخرد باید به شعبه می‌رفت، شعبه کارت پایان خدمت را می‌گرفت و استعلام می‌کرد که باید لیست حق بیمه تاریخ درخواست به شعبه وصول و عملیات محاسبه انجام می‌شد. اگر پرداخت‌ها، تاخیر داشت کل تقسیط نامه باطل می‌شد و فرد باید مجدد به شعبه می‌آمد و درخواست جدید می‌داد. اما در سرویس هوشمند کل این فرآیند در سامانه انجام می‌شود.

ما اطلاعات لازم را از سازمان نظام وظیفه گرفته‌ایم و همان‌جا امکان انتخاب برای پرداخت نقدی یا اقساط بسته به شرایط وجود دارد و به محض وصولی سوابق در سامانه می‌نشیند. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های طرح ۳۰۷۰ پرداخت برخط حق بیمه بیمه‌شدگان خاص و کارفرمایان بوده‌است گفت: در سنوات قبل اگر حق بیمه را در بانک‌های عامل می‌پرداختید باید ۴۸ تا ۷۲ ساعت منتظر می‌ماندید تا وصولی از بانک به سازمان برسد و ما خدمت ارائه بدهیم، اما با سرویس غیرحضوری، به محض وصول حق بیمه و تاییدیه بانک، سرویس مورد نظر به صورت برخط فعال می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

او به اخذ تعهدنامه فرزندان اناث نیز اشاره کرد و گفت: قبلا اگر بیمه‌شده‌ای فرزند دختر بالای ۱۸ سال داشت باید شش ماه یکبار با شناسنامه به شعب مراجعه می‌کرد و اگر دختر ازدواج نکرده بود و اشتغال به کار نداشت مستمری برقرار می‌شد، اما عملا این مراجعه حضوری نیز به صفر رسید و ما ۲۵۰ هزار مراجعه را کاهش دادیم و اخذ تعهدنامه‌عدم اشتغال فرزندان دختر را به شکل غیرحضوری عملیاتی کردیم. ربیع‌زاده ادامه داد: یکی از کارهای مهم دیگر، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه بود. در سنوات گذشته فرد متقاضی اگر بیمه کاملی برایش در هرماه از سوی کارفرما رد نشده بود و قراردادهای پاره وقت داشته مانند برخی معلمان و منشی‌ها، می‌توانست پس از ۶ ماه اول، تا آبان و آذرماه آن سال درخواست خود را ثبت کند تا اگر شرایط داشت به او مهلت داده شود که حق بیمه کسری از ماه خود را بپردازد و سوابقش را تکمیل کند.

اکنون طی کل این فرآیند به شکل غیرحضوری فراهم شده و بیمه‌شده می‌تواند درخواست سوابق پرداخت کسری از ماه را در سامانه ثبت کند. ربیع‌زاده آماری از جامعه مخاطبان نیز ارائه داد و گفت: بیش از ۱۴ میلیون بیمه‌شده اصلی، ۲۲ میلیون بیمه‌شده تبعی، بیش از ۱۰ میلیون بیمه شده اجباری، بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه‌شده خاص، ۲۱۲ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری، ۱۵۸ هزار بیمه‌شده توافقی، ۴۲ هزار بیمه‌شده از قشر باربران، ۱۴۲ هزار کارفرمایان کارگاه‌های صنفی، ۲۷۲ هزار نفر بیمه‌شده بافندگان، ۷۲۳ هزار بیمه‌شده اختیاری، ۸۳۵ هزار بیمه‌شده کارگر ساختمانی، ۸۹۳ هزار بیمه‌شده رانندگان و یک میلیون و ۱۸۶ هزار بیمه‌شده حرف و مشاغل آزاد داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: