کد خبر: ۱۹۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۰ - 14 July 2021
بیمه ملت یکی از مهم‌ترین شرکت بیمه گری است که در سالهای اخیر شناخته شده است چرا که با ورود به سیستم تامین اجتماعی و سهامداری بسیاری از بازنشستگان، شرکت وارد مرحله مهمی شد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بیمه ملت یکی از مهم‌ترین شرکت بیمه گری است که در سالهای اخیر شناخته شده است چرا که با ورود به سیستم تامین اجتماعی و سهامداری بسیاری از بازنشستگان، شرکت وارد مرحله مهمی شد.


براساس همین حساسیت ها، بیمه ملت سعی کرده که ریسک شرکت را به کمترین شکل ممکن رسانده و در مقابل سودآوری بالایی را رقم بزند.


کم ریسک ترین سرمایه‌گذاری
بیمه ملت در سال 1399 در سرمایه‌گذاری به گونه ای تلاش کرده تا ریسک شرکت را به کمترین حد ممکن برساند. بیمه ملت در سال گذشته تنها روی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت تمرکز کرده و بر همین اساس توانسته سود حدود شش هزار میلیاردریالی را تجربه کند.
این سرمایه‌گذاری محتاطانه در بازار اقتصادی ایران نشان از آن دارد که بیمه ملت هیچ ریسکی را به سرمایه‌گذاران شرکت تحمیل نکرده و در همین حال سود را ذخیره کرد.


نسبت خسارت پایین
علاوه بر این، نسبت خسارت پایان سال 99 بیمه ملت معادل 47 درصد است و یکی از بهترین نسبت‌های صنعت بیمه بود.
چرا که خسارت پرداختی سال 99 حدود 9 هزار و 294 ریال و حق بیمه صادره و فروش بیمه نامه معادل 20 هزار میلیارد ریال بود.


رشد 444 درصدی سود خالص و سود هر سهم
بر اساس این گزارش، درآمد حق بیمه بر اساس این میزان از فروش 14 هزار و 316 میلیارد ریال بوده که در نهایت سود خالص شرکت چهار هزار و 509 میلیارد ریال بوده که به هر سهم 1582 ریال سود تخصیص داد. شایان ذکر است که رشد سود خالص و هر سهم بیمه ملت در سال 99 رشدی 444 درصدی داشت.


رشد 6000 درصدی سود انباشته
این گزارش می‌افزاید که یکی از مهم‌ترین مقوله برای شناخت وضعیت یک شرکت بررسی وضعیت سود انباشته شرکت است. اگر سود انباشته شرکت در دوره‌ای افزایش یا کاهش یابد نشان‌دهنده وضعیت شرکت بوده و گویای زیان ده یا سود ده بودن شرکت است.
بر همین اساس سود انباشته شرکت بالاتر از 6000 درصد رشد داشته و از رقم 56 میلیارد ریال به سه هزار و 490 میلیارد ریال رسید.


نسبت‌های ملی مناسب
از بعد دیگر می‌توان به نسبت‌های مالی بیمه ملت اشاره کرد. یکی از این نسبت‌ها نسبت حقوق صاحبان سهام به‌کل بدهی‌هاست این نسبت به وضعیت اعتباری شرکت اشاره دارد. اگر این نسبت بالا باشد یعنی حقوق و اختیارات سهام‌داران از اعتباردهندگان بیشتر است و این افزایش حقوق سهام‌داران به‌تناسب همه بدهی‌ها موجب می‌شود که شرکت در مواجهه با ورشکستگی و خطرهای اقتصادی آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد. رقم نسبت حقوق مالکانه به بدهی بیمه ملت 20 درصد است. در این وضعیت شرکت سعی کرده است بااعتبار سود بالایی را برای شرکت محقق کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: