کد خبر: ۱۹۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 10 July 2021
در سال 1399 همانند سال های قبل رشته های بیمه گری شخص ثالث و درمان برای شرکت های بیمه جذاب بوده و بالاترین نسبت سهم در تولید حق بیمه شرکت ها را به خود اختصاص داده اند.

در سال 1399 همانند سال های قبل رشته های بیمه گری شخص ثالث و درمان برای شرکت های بیمه جذاب بوده و بالاترین نسبت سهم در تولید حق بیمه شرکت ها را به خود اختصاص داده اند.


بر اساس بررسی های که بانکداری ایرانی روی گزارش‌های 13 شرکت بیمه گری بزرگ انجام داده است نشان می دهد که در سال 99 این 13 شرکت 119 هزار و 387 میلیارد ریال حق بیمه و 113 هزار و 380 میلیارد ریال حق بیمه درمان صادر کردند.


این میزان از تولید حق بیمه در این دو حوزه همواره مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان بوده است. علت این انتقاد به زیان ده بودن برخی از این رشته های بیمه گری است. به عنوان مثال بسیاری از کارشناسان و مدیران صنعت بیمه هماره اذعان کرده‌اند که بیمه شخص ثالث در بیشتر مواقع زیان ده است اما شرکت ها به دلیل اجباری بودن به سراغ ان می روند و چاره ای جز فعالیت در این حوزه ندارند. اما بیمه درمان که همواره مورد توجه شهروندان قرار دارد به دلیل نقدآوری جالب توجه است.


سهم نسبت‌های بیمه درمان و شخص ثالث به کل حق بیمه

در سال 1399 نیز بالاترین سهم حق بیمه های تولیدی منعلق به بیمه شخص ثالث و درمان بود.
اما میانگین بیمه درمان از بیمه شخص ثاث پیشی گرفته و درصد بالاتری از حق بیمه را به خود اختصاص داده است.


در بین شرکت های مورد بررسی زیر، در سال 99 معادل 26 درصد از کل حق بیمه تولیدی متعلق به بیمه درمان و و 23 درصد به بیمه اجباری شخص ثالث تعلق داشته است.


درحقیقت این شرکت ها در سال 99 حدود 18 هزار میلیارد ریال حق بیمه درمان و 14 هزار میلیارد ریال حق بیمه شخص ثالث تولید کردند.


این درصد در سال 98 متفاوت بوده و در سال 99 ورق برگشت.در سال 1398 سهم دو رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان حدود 34.5 و 22.9 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور بود.

 

همچنان رشته درمان و شخص ثالث برای شرکت‌های بیمه جذاب هستند

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: