کد خبر: ۱۹۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 04 July 2021
از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود درخصوص وام ۱۰۰میلیون تومانی قرض‌الحسنه مسکن روستایی را به شعب ابلاغ کرده‌اند و به زودی سایر بانک‌ها نیز پرداخت را آغاز می‌کنند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز پرداخت وام مسکن ۱۰۰میلیونی در روستاها خبر داد.


خبرگزاری بنیاد مسکن اعلام کرد: از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود درخصوص وام ۱۰۰میلیون تومانی قرض‌الحسنه مسکن روستایی را به شعب ابلاغ کرده‌اند و به زودی سایر بانک‌ها نیز پرداخت را آغاز می‌کنند.

براساس این گزارش‌، تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰میلیون تومان بود که به ۱۰۰میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تاکنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. از روز ۹ تیرماه بانک‌های کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه خود را به استان‌ها ابلاغ کرده‌اند و طبیعتا روند پرداخت ظرف یکی دو روز آینده آغاز خواهد شد. سایر بانک‌ها از جمله بانک مسکن و ملت نیز به زودی پرداخت را شروع می‌کنند. قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. بنابراین اقساط ماهانه آن به حدود ۷۰۰هزار تومان می‌رسد. بنیاد مسکن در قالب برنامه‌های مختلف، احداث مسکن در شهرهای کوچک و روستاها را انجام می‌دهد. بر این اساس، یکی از این برنامه‌ها تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۱۵ هزار واحد در حاشیه شهرها است که تاکنون ۶۴هزار واحد در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین در حوزه افراد دارای معلولیت هم احداث ۶۵۰۰ واحد به بنیاد مسکن محول شد که در روستاها ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات ساخت و ۸۵میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های دارای دو فرد معلول پرداخت می‌شود. تاکنون ۵۱۰۰ واحد در این بخش به بهره‌برداری رسیده است. در این گزارش به نقل از بنیاد مسکن اعلام شده است: یکی دیگر از شقوق برنامه‌های این نهاد ساخت مسکن ایتام است. در بخش مسکن ایتام برنامه ساخت ۲۰۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد که ۴۵۰ واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده است. در این خصوص سرعت‌دهی به روند معرفی از سوی کمیته امداد می‌تواند اجرای برنامه را تسریع کند.

همچنین ۱۰۰هزار واحد نیز از طریق حساب صد امام(ره) توسط بنیاد مسکن شروع شده که در این خصوص هم حدود ۷۰هزار واحد تاکنون تکمیل و افتتاح شده است. از سوی دیگر و بنا بر اعلام بنیاد مسکن، مسوولیت احداث حدود ۲۵۰هزار واحد در حوزه اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر نیز در دستور کار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: