کد خبر: ۱۹۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 16 June 2021
مدتی است که معامله‌گران سکه دست به جیب ناظر تغییرات این بازار هستند و داد و ستدهای پی‌در‌پی خود را بسیار کاهش داده‌اند.

مدتی است که معامله‌گران سکه دست به جیب ناظر تغییرات این بازار هستند و داد و ستدهای پی‌در‌پی خود را بسیار کاهش داده‌اند.

بنابراین بازه قیمتی هر سکه بهار آزادی برای سرمایه‌گذاران این بازار به دلیل دامنه نوسان محدود و سود‌دهی کمتر نسبت به گذشته روند احتیاطی و فرسایشی پیدا کرده به‌طوری‌که این فلز ارزشمند در روز سه‌شنبه مجددا در سطوح قیمتی 10 میلیون و 670 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

با توجه به سیر نزولی اونس جهانی و تمایلات مثبت دلار داخلی برای افزایش نرخ خود، این وضعیت سنگر‌گیری را برای سکه ایجاد کرده و ماندگاری در این روند تا زمان پسا‌انتخابات بسیار محتمل دیده می‌شود. بر این اساس است که معامله‌گران و حتی دلالان سکه رفتار احتیاطی این بازار را به خود گرفته و در انتظار روشن‌شدن مسیر آینده هستند.

کف سه هفته‌ای اونس
اونس طلا روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر اوج‌گیری ارزش دلار که تقاضا برای خرید را ضعیف کرد، به کمترین مقدار خود در سه هفته گذشته رسید. تقویت ارزش دلار روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته و از نظر فنی یک سطح حمایت کلیدی را شکسته و وارد روند کاهشی شده است و در این مسیر (در ساعت 20روز گذشته) به 1861 دلار رسید. از طرفی تقاضای فزاینده‌ای برای معکوس‌شدن روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد شرایط نقدینگی در بازار گسترده است. این به معنای آن است که بازار احتمالا آماده می‌شود تعدیل تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را تحمل کند. اکنون توجه بازار به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته‌جاری و شفافیت بیشتر درباره دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درخصوص رشد تورم و روند سیاست پولی معطوف شده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: