کد خبر: ۱۹۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 15 June 2021
رئیس کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی اعلام کرد که دولت رئیسی علاوه بر فعال کردن ظرفیت رایزنان بازرگانی، پتانسیل های صادراتی حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت را با جدیت فعال خواهد کرد.

رئیس کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی اعلام کرد که دولت رئیسی علاوه بر فعال کردن ظرفیت رایزنان بازرگانی، پتانسیل های صادراتی حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت را با جدیت فعال خواهد کرد.

 رحیم زارع امروز در نشستی خبری با بیان این که دیپلماسی اقتصادی در دولت آیت الله رئیسی فعال خواهد شد، ادامه داد: بلوک های تجاری منطقه ای که متاسفانه مدتهاست مغفول مانده اند، در این دولت با حداکثر توان کارشان را آغاز خواهند کرد تا ارزآوری برای کشور به اوج خود برسد.

وی با تاکید بر این که ایران اسلامی توان بالایی برای تولید و صادرات محصولات غیرنفتی دارد، توجه ویژه به پتانسیل های موجود در حوزه انرژی به ویژه پتروپالایشگاه ها را از برنامه های ویژه دولت آینده خواند و افزود: بدون شک، دولت رئیسی سهم ایران در تجارت منطقه ای را افزایش خواهد داد و پا را از کشورهای همسایه و منطقه فراتر خواهد گذاشت.

زارع با بیان این که از ظرفیت نخبگان عرصه های اقتصادی در دولت بعدی به خوبی استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: حوزه فناوری در کشور ما بسیار پیشرفته است و به خوبی قابلیت ارزآوری دارد، اما متاسفانه از آن استفاده حداکثری نمی شود.

رئیس کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی فعالسازی مرزهای خشکی و آبی به منظور توسعه کنش های اقتصادی را از دیگر برنامه های دولت بعد خواند و افزود: باید همه جنبه های مختلف و متنوع اقتصاد کشور فعال شود تا بتوان از آنها درآمدزایی کرد، نه این که فقط به خام فروشی مواد اولیه و به ویژه نفت اکتفا کرد.

او همچنین ساماندهای واردات را از برنامه های اصلی دولت رئیس خواند و با تاکید بر این که واردات باید بیشتر به تکنولوژی و مواد اولیه معطوف شود، اظهار کرد: با تخصیص ارز تک نرخی به کالاهای استراتژیک و پایش آن، اجازه نمی دهیم معیشت مردم به خطر بیفتد.

زارع با اشاره به این که گروه بندی کالایی و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی افراد باعث ایجاد رانت و در نتیجه گرانی های کم سابقه در کشور شده است، گفت: دولت رئیسی این شرایط را عوض خواهد کرد، به طوری که ارز تنها به کالای مورد نیاز تخصیص یافته و سپس نحوه هزینه کرد آن به طور کامل رصد خواهد شود.

رئیس کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی همچنین توجه ویژه به بخش کشاورزی را از برنامه های اساسی دولت رئیسی خواند و با تاکید بر این که «هدفمند کردن توزیع و تخصیص آب» به صورت جدی در دستور کار است، گفت: کشاورزی هوشمند از جمله اقداماتی است که دولت آینده بر روی آن سرمایه گذاری خواهد کرد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: