کد خبر: ۱۹۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 15 June 2021
بازار سرمایه ایران در سال گذشته شاهد شدیدترین نوسانات بود به طوری در مرداد ماه شاخص کل به اوج رشد خود رسید و سپس با افت شدید همراه شد اما روند کلی بازار در یک سال گذشته مثبت بوده است و سهام های که وضعیت بینیادی مثبتی داشته اند شدت نوسانات آنها کمتر از سایر سهام بوده است.

 بازار سرمایه ایران در سال گذشته شاهد شدیدترین نوسانات بود به طوری در مرداد ماه شاخص کل به اوج رشد خود رسید و سپس با افت شدید همراه شد اما روند کلی بازار در یک سال گذشته مثبت بوده است و سهام های که وضعیت بینیادی مثبتی داشته اند شدت نوسانات آنها کمتر از سایر سهام بوده است. 

به گزارش بانکداری ایرانی ،    یکی از شرکت های بورسی که سال گذشته قیمت سهام آن رشد مطلوبی داشته است بانک دی است این بانک با سرمایه ثبت شده 640 میلیارد تومان و با نماد  "ودی" در بازار اول فرابورس ایران داد و ستد می شود.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ قیمت هر سهم "ودی" با 7954 ریال سال 99 را آغار کرد هم گام با روند بازار سرمایه و عملکرد مطلوب این بانک در سال گذشته شاهد رشد 193 درصدی شد و در پایان سال به قیمت 23267 ریال رسید. این رشد قیمت علاوه بر اینکه تحت تاثیر روند کلی بازار است ناشی ار عوامل بنیادی است که حاصل عمکرد بانک دی در سال گذشته است .

بر این اساس با توجه به این که هنوز صورت های مالی 12 ماهه سال 99 بانک دی منتشر نشده است اما آخرین گزارش از صورت های مالی میان دوره ای این در سال گذشته حاکی از عملکرد مطلوب این بانک است بطوری که در این دوره 9 ماهه بانک دی 2987 میلیارد تومان سود خالص کسب کرد این در حالی است در پایان سال 98 این بانک 2089 میلیارد تومان زیان خالص داشته است .

بانک دی در پایان آذر ماه سال گذشته مجموع درآمدهای خود را به سه هزار و 357 میلیارد تومان رساند در صورتی که در پایان سال 98 این بانک یک هزار و 387 میلیارد تومان زیان در این بخش داشته است و علاوه بر آن در بخش هزینه ها بانک دی کاهش 58 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است، رشد درآمد ها در کنار کاهش هزینه ها این بانک به سود خالص 2987 میلیارد تومان در دوره 9 ماه رساند که به طور قطع این سود در صورت های مالی 12 بیشتر خواهد بود .

این بانک در بخش جذب سپرده های بانکی و پرداخت تسهیلات در سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته است به طوری که بر اساس آخرین گزارش ماهیانه بانک دی در سال 99 ،مانده تسهیلات اعطایی این بانک در پایان اسفند ماه به رقم 20 هزار و 824 میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 114 درصدی نسبت به پایان اسفند ماه سال 98 است که حاصل آن افزایش 157 درصدی درآمد تسهیلاتی بانک در 12 ماه سال گذشته بود این بانک در این دوره بالغ بر دو هزار و 339 میلیارد تومان از این بخش درآمد کسب کرد .

بانک دی در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری هم عملکرد خوبی داشته است به طوری که مانده سپرده های سرمایه گذاری بانک دی در پایان سال گذشته به 38 هزار و 19 میلیارد تومان رسید که شاهد رشد 37 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است و البته نکته قابل توجه کاهش 23 درصدی سود پرداختی به این سپرده ها در کنار افزایش 37 درصدی است که نشان می دهد این بانک در جذب منابع کم هزینه و بدون هزینه عملکرد مطلوبی داشته است .

این گزارش می افزاید: با افزایش سرمایه افزایش سرمایه 2009 درصدی بانک دی(  128هزار و ششصد میلیارد ریالی) از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه بانک از 6400 میلیارد ریال به 135000 میلیارد ریال افزایش یافت و این اقدام سبب استحکام بیشتر سهام بانک می شود .

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: