کد خبر: ۱۹۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 08 June 2021
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: موجودی کولر در سطح استان خوزستان جوابگوی نیاز مردم نیست اما به دلیل وضعیت معیشتی مردم و کاهش درآمدها، مردم کمتر هزینه می‌کنند و میزان تقاضا کاهش می‌یابد.

 بانکداری ایرانی- نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: موجودی کولر در سطح استان خوزستان جوابگوی نیاز مردم نیست اما به دلیل وضعیت معیشتی مردم و کاهش درآمدها، مردم کمتر هزینه می‌کنند و میزان تقاضا کاهش می‌یابد.

محمدرضا جهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت وسایل سرمایشی در بازار اهواز، اظهار کرد: حدود ١٠ درصد از کولرهای موجود در بازار، گارانتی‌دار هستند و مابقی، کماکان به صورت بدون گارانتی یا در اصطلاح قاچاق، در بازار وجود دارند.

وی با اشاره به میزان تفاوت قیمت کولرهای گارانتی‌دار و بدون گارانتی در بازار، افزود: اجناس بدون گارانتی بر اساس قیمت روز دلار، دچار افزایش و یا کاهش قیمت می‌شوند؛ از سوی دیگر حداقل تفاوت قیمت کولر گارانتی‌دار و بدون گارانتی، ۵ میلیون تومان است و این میزان، برای مردم قابل تحمل نیست.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز با اشاره به وضعیت کنونی بازار لوازم خانگی، گفت: متاسفانه هیچ کدام از اصناف، به خصوص صنف فروشندگان لوازم خانگی، بازار مناسبی ندارند زیرا رنج قیمتی لوازم خانگی بالا است و به همین دلیل، خرید و فروش در این بازار، به ندرت انجام می‌شود.

جهانی ادامه داد: تا زمانی که فرد مجبور نشود و احساس نیاز شدید برای تامین کالای خانگی نداشته باشد، اقدام به خرید نمی‌کند.

وی با اشاره به کارخانه‌جات تولیدکننده لوازم خانگی در کشور عنوان کرد: یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم، نرخ‌گذاری کارخانه‌جات روی اجناس خود است؛ زمانی که نرخ دلار افزایشی می‌شود، بهانه‌شان دلار است و زمانی که نرخ دلار کاهشی می‌شود علی‌رغم این کاهش، در قیمت‌های خود افزایش ١٠ تا ١۵ درصدی اعمال می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: برخی از برندهای داخلی اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و اعمال تخفیف برای کالاهای خود کرده‌اند که تعداد آن‌ها اندک است.

جهانی گفت: کالاهای ایرانی با کیفیت یک تا دو سال گذشته در بازار وجود دارند و تغییر اساسی در کیفیت و حتی ظاهرشان ایجاد نمی‌شود اما از نظر قیمتی افزایش می‌یابند.

وی با اشاره به میزان موجودی کولر در خوزستان گفت: موجودی کولر در سطح استان جوابگوی نیاز مردم نیست اما به دلیل وضعیت معیشتی مردم و کاهش درآمدها، مردم کمتر هزینه می‌کنند و میزان تقاضا کاهش می‌یابد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز افزود: اگر چه قیمت لوازم خانگی کاهش یافته است اما متاسفانه فراوانی در کالا وجود ندارد و از طرفی نیز مشتری در بازار وجود ندارد.

جهانی با بیان اینکه کولر در خوزستان حتی از نان شب واجب‌تر است، گفت: شهروندان برای خرید یک کولر با قدرت سرمایشی ٣٠ هزار، باید از ١٩ میلیون تومان تا ٢٣ میلیون تومان هزینه کنند که واقعا سنگین است؛ ممکن است فردی از یخچال استفاده نکند اما در خوزستان همه مجبور هستند که کولر داشته باشند.

وی با ارائه یک راهکار برای دولت جهت بهبود وضعیت کولر در بازار افزود: با توجه به اینکه کولر از نیازهای اولیه مردم خوزستان و جنوب کشور است، دولت باید کولر را برای مدتی، کالایی استراتژیک اعلام کند و تمامیت ورود، خروج و حتی فروش این کالا را در دست بگیرد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز تصریح کرد: این راهکار باعث ایجاد رفاه در خرید و فروش کولر برای مردم می‌شود.

جهانی با اشاره به قیمت کولر افزود: کولر اسپیلت ٣۶ هزار بدون گارانتی ۲۵ میلیون تومان، کولر اسپیلت ۳۰ هزار بدون گارانتی ۱۹ میلیون تومان و ۸۰۰ هزار تومان، کولر اسپیلت ۲۴ هزار بدون گارانتی ۱۷ میلیون تومان، کولر اسپیلت ١٢ هزار بدون گارانتی، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، کولر پنجره‌ای ۲۴ هزار ۱۵ میلیون و ۵۰۰ تومان و کولر پنجره‌ای ۱۸ هزار ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.

وی گفت: قیمت کولرهای بدون گارانتی با توجه به افزایش نرخ دلار، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: