کد خبر: ۱۹۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - 30 May 2021
شایعات مربوط به برکناری عبدالناصر همتی از ریاست‌کلی بانک مرکزی که آثاری هم در بازار ارز و سرمایه داشته است، توسط همتی تأیید شد .

شایعات مربوط به برکناری عبدالناصر همتی از ریاست‌کلی بانک مرکزی که آثاری هم در بازار ارز و سرمایه داشته است، توسط همتی تأیید شد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  به گفته همتی در کلاب هاوس ، رئیس جمهور با توجه به کاندیداتوری عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌دنبال انتخاب فرد دیگری به‌عنوان جایگزین همتی در بانک مرکزی است.

همتی گفته است: بحثی با رئیس جمهور داشتیم، ایشان تأکید کردند "اگر در انتخابات بایستید،‌ نمی‌توانید رئیس‌کل بمانید چراکه در سیاست‌های پولی و ارزی اثر می‌گذارد"، من البته گفتم "تأثیری ندارد و می‌توانم بمانم."، با این حال شنیده‌ام دیروز هم با چند نفر از دوستان اقتصادی برای جایگزینی من صحبت کردند، من مشکلی با تصمیم ایشان ندارم.

همتی دو روز است در بانک مرکزی حضور ندارد و مدیریت این بانک با اختیارات کامل، به‌عهده اکبر کمیجانی قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی است.

شنیده های حاکی از این است  که حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و اکبر کمیجانی قائم‌مقام کنونی بانک مرکزی جزء گزینه‌های احتمالی برای ریاست‌کلی بانک مرکزی در یکی دو ماه باقی‌مانده از دولت روحانی هستند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: