کد خبر: ۱۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - 27 May 2021
پیش از این هیات مدیره بانک ایران زمین گزارشی توجیهی برای افزایش سرمایه 400 درصدی "وزمین" را از چهار هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال را ارائه کرده بود که با تایید حسابرس مستقل یک مرحله دیگر به تحقق ، نزدیک شد.

 حسابرس و بازرس قانونی، افزایش سرمایه بانک ایران زمین را بلامانع اعلام کرد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ،  پیش از این هیات مدیره بانک ایران زمین گزارشی توجیهی برای افزایش سرمایه 400 درصدی "وزمین" را از چهار هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال را ارائه کرده بود که با تایید حسابرس مستقل یک مرحله دیگر به تحقق ، نزدیک شد.

بر اساس آنچه به تازگی در کدال منتشر شده، حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره این بانک در خصوص افزایش سرمایه 5 برابری اظهار نظر کرده است.

آن طور که در این اطلاعیه آمده، با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اصلاح ساختار سرمایه / نسبت کفايت سرمايه و سرمايه نظارتي ارائه شده است.

همچنین بازرس قانونی اعلام کرده است: بر اساس رسیدگی های انجام شده، افزایش سرمایه بانک ایران زمین در اجرای مفاد دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری مصوب اردیبهشت 1397 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع است.

بازرسی قانونی و حسابرس تاکید کرده است: تحقق افزايش سرمايه منوط به امكان فروش سهام بر مبناي نرخ پيش بيني شده در بازار سرمايه به قيمّت هر سهم 3540 ريال خواهد بود .
 

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک ایران زمین با این رخداد از مشمولیت قانون تجارت خارج شده و وضعیتی را برای بانک ترسیم می کند که می تواند به یکی از بهترین بانک های خصوصی و بورسی تبدیل شود .

درحال حاضر سرمایه بانک ایران زمین 4 هزار میلیارد ریال است که  پس از موافقت سازمان بورس و تصویب در مجمع عمومی فوق العاده، به رقم 20 هزارمیلیارد ریال خواهد رسید.

این گزارش می افزاید : سهام بانک ایران زمین در سال 98 نزدیک به 125 درصدی رشد داشته است و در سال 99 همراه با تحولات بزرگ بازار سرمایه این سهام هم دچار تغییرات اصلی شد و در اوج رونق بازار سرمایه تا ارتفاع 20 هزاو 184 ریال پیش رفت پس از پشت سرگذاشتن نوسانات بازار به قیمت 13هزار و 743 ریال در سال 99 به کار خود پایان داد تا در سال شگفت انگیز بازار سرمایه در ایران با رشد 402 درصدی به کار خود پایان دهد.

مهر تایید حسابرس بر افزایش سرمایه 400 درصدی بانک ایران زمین

 

مهر تایید حسابرس بر افزایش سرمایه 400 درصدی بانک ایران زمین

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: