کد خبر: ۱۹۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - 27 May 2021
در حالی طبق وعده مدیران شرکت ساخت قرار بود محوره پاتاوه-دهدشت خرداد امسال با ۹ ماه تاخیر زیربار ترافیک برود که معاون وزیر راه گفت: این محور تیرماه افتتاح می شود.

بانکداری ایرانی- در حالی طبق وعده مدیران شرکت ساخت قرار بود محوره پاتاوه-دهدشت خرداد امسال با ۹ ماه تاخیر زیربار ترافیک برود که معاون وزیر راه گفت: این محور تیرماه افتتاح می شود.

به گزارش تسنیم، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه از افتتاح محور پاتاوه-دهدشت در تیرماه امسال خبر داد و اظهار کرد: مقرر بود این پروژه خردادماه به افتتاح برسد که به دلیل تاخیر در روند اجرای پروژه، افتتاح این جاده یک ماه با تاخیر انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که دلایل تاخیر در روند کار حتما در جلسه فنی بررسی خواهد شد به گلوگاه‌های جدی موجود در این پروژه اشاره کرد و افزود:‌ این گلوگاه‌ها در نوع خود نادر بوده به خاطر ژئومکانیک خاص منطقه تونل‌ها با شرایط دشوار احداث می‌شود.

وی ادامه داد: اتمام حجت شد که پروژه باید به شکل پروژه‌ای که قرار است افتتاح شود فعال باشند. فعالیت به نسبت پروژه عادی خیلی خوب است اما به نسبت پروژه‌ای که می‌خواهد افتتاح شود و زیر بار برود نیازمند گستره فعالیت بیشتری است.

وی حمایت دولت از پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مقید به رعایت بحث ایمنی هستیم و با گذر نا‌ایمن افتتاح نخواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از علل تأخیر در اجرای کار را تحریم‌ها اعلام کرد و افزود: سال گذشته مصالح تا 300 درصد افزایش قیمت داشت و محاسبات فنی را به هم ریخت در برخی مواقع اینجا با کمبود جدی مصالح مواجه شد. خاص بودن جاده و ابنیه زیاد و نیز بحث مکانیک خاک مباحث جدی است خیلی از مشکلات پیش بینی نشده به وجود آمد.

به گزارش تسنیم‌، معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور اواخر فروردین امسال از تلاش جهت رفع سه نقطه بحرانی در محور پاتاوه – دهدشت خبر داده و گفته بود: این مسیر در خرداد امسال با عبور آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا کدخدازاده افزود: عملیات قطعه 1 و 2 این محور به طول 55 کیلومتر تقریباً به اتمام رسیده است. قطعه 3 که طول آن 63 کیلومتر است، حدود 41 کیلومتر آن تکمیل شده و بخش میانی مسیر که شامل پل‌های خاص و تونل به میزان 5 هزار و 800 متر (5 دستگاه) است، مراحل ساخت آن غالباً تمام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات پل‌های خاص مسیر نیز انجام شده و در مرحله نصب علائم ایمنی قرار دارد و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مقرر است تا خرداد سال جاری به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور در ادامه طول این محور را 118 کیلومتر (18 کیلومتر کمتر از مسیر اعلام شده توسط معاون وزیر راه و شهرسازی) اعلام کرد و گفت: تعداد و طول پل‌های آن 12 دستگاه پل خاص به طول 1270 متر و دیوار سازی انجام شده در آن 13 هزار متر و عملیات خاکی انجام گرفته، حدود 16 میلیون و 500 هزار مترمکعب است.

برچسب ها: وزیر راه ، ترافیک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: