کد خبر: ۱۹۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 19 May 2021
بانک دی در سال‌های اخیر، با اتفاقاتی دست و پنجه نرم کرده که می توان گفت دوران خوبی نبوده و با انتقاداتی مواجهه بوده است، اما این دوران با توجه به فضای ایجاد شده در دو سال گذشته رو به اتمام بوده و این امیدواری وجود دارد که سال 1400 سال درخشش این بانک باشد.

بانک دی در سال‌های اخیر، با اتفاقاتی دست و پنجه نرم کرده که می توان گفت دوران خوبی نبوده و با انتقاداتی مواجهه بوده است، اما این دوران با توجه به فضای ایجاد شده در دو سال گذشته رو به اتمام بوده و این امیدواری وجود دارد که سال 1400 سال درخشش این بانک باشد.


به گزارش بانکداری ایرانی ،  هرچند ممکن است که این رخدادها، بانک را در رده بانک‌های تراز اول ایران قرار ندهد اما می توان امیدوار بود که سال‌های پیش رو سال‌های قابل توجهی برای بانک دی خواهد بود.


در حقیقت با توجه به تحلیل صورتهای مالی شرکت که از سوی بانکداری ایرانی صورت گرفته است، نشان می دهد که بانک دی در سال 1400 حتی می تواند از بحرانهای ماه های اخیر رهایی یافته و به سوددهی برسد.

بر اساس این گزارش می توان گفت که چهار اتفاق مهم در بانک دی در ماه های اخیر رخ داده که این امیدواری را افزایش داده و ادعای بانکداری ایرانی را ثابت می کند.

نخست افزایش سرمایه بانک است که از شش هزار و 400 میلیارد ریال به 150 هزار میلیارد ریال می رسد .

بر اساس توصیه حسابرس بانک که بر روی گزارش شش ماهه نخست سال 1399 تاکید کرده بود این رخداد باعث افزایش کفایت سرمایه بانک شده و بانک را مشکلات پیش آمده، رهایی می‌دهد.


نکته دیگر کاهش معنا دار و سه برابری ناترازی بانک است که به رقم یک هزار و 339 میلیارد ریال کاهش یافته است.


نکته بعدی کاهش هزینه‌های بانک از محل سپرده‌های بانک دی است چرا که با توجه به اینکه درآمد بانک دی از محل تسهیلات از رقم 645 میلیارد ریال به عدد دو هزار و 462 میلیارد ریال رشد پیدا کرده است. یعنی رشدی حدود چهار برابری درآمد رخ داده است، اما در مقابل هزینه بانک حدود 500 میلیارد ریال کاهش یافته است.


رخدادهای دسته سوم از زبان مدیرعامل بانک دی حکایت از آن دارد که در یک سال گذشته، بانک دی موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش ۵۰ درصدی زیان انباشته، کاهش۷ درصدی قیمت تمام‌شده پول، افزایش سیر صعودی درآمدهای مشاعی و غیرمشاعی بانک، افزایش یک هزار و ۱۰۰ درصدی سود سرمایه‌گذاری‌ها و... اشاره کرد.


و در نهایت باید گفت که در یک سال اخیر شاهد عقد قرارداد همکاری با بنگاه‌های تولیدی و خدمات بزرگ اقتصادی، رشد ۵۲ درصدی اعطای تسهیلات و کاهش ۲۸ درصدی بدهی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بودیم که سود و نتایج آن در سال ۱۴۰۰ نمایان خواهد شد.


همه این رخدادهای اشاره شده را می توان دال بر بهبود شرایط بانک دی در سال 1400 دانست هرچند بانک باید در خصوص سپرده‌های بانک احتیاط بیشتری به خرج داده و همچنان هزینه های خود را کاهش دهد تا سرعت بهبود وضعیت بانک شدت بیشتری پیدا کند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: