کد خبر: ۱۹۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 12 May 2021
طبق شاخص طلای کیتکو (KGX)، طلای خالص ساعت ۴ بعدازظهر دیروز (به قیمت تهران)به ۱۸۴۱ دلار در هر اونس رسید. این به معنای آن است که فلز زرد بعد از ۴ ماه توانست سقف ۱۸۴۰ دلار را لمس کند. البته عصر دیروز طلای جهانی تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۳۱ دلار به ازای هر اونس کاهش یافت.

 دنیای‌اقتصاد : از اواخر ماه مارس و اوایل آوریل ۲۰۲۱، معامله‌گران شاهد شروع قیمت‌گذاری طلا از ۱۶۷۵ دلار در هر اونس بودند که کمترین قیمت طلا در بازار جهانی در سال ۲۰۲۱ بود. با این حال، طلا در هفته ‌های اخیر سیر صعودی گرفت و با آغاز معاملات در هفته جاری توانست در محدوده ۱۸۳۴ تا ۱۸۳۶ دلار نوسان کند.

طبق شاخص طلای کیتکو (KGX)، طلای خالص ساعت ۴ بعدازظهر دیروز (به قیمت تهران)به ۱۸۴۱ دلار در هر اونس رسید. این به معنای آن است که فلز زرد بعد از ۴ ماه توانست سقف ۱۸۴۰ دلار را لمس کند. البته عصر دیروز طلای جهانی تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۳۱ دلار به ازای هر اونس کاهش یافت.

بررسی رفتار صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامینی
بررسی‌های نیلز کریستنسن، سردبیر کیتکو در موضوع داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالاها، این‌گونه بیان می‌کند که «صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامینی هنوز هم تمایل چندانی به صعود بیشتر بازار طلا ندارند. همچنین براساس آخرین اطلاعات کمیسیون معاملات آتی کالاها، سرمایه‌گذاران، معاملات آتی (Futures) خود را با کاهش قیمت طلا به ۱۸۰۰ دلار کاهش دادند.» حرکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامینی بزرگ به سمت طلا قطعا می‌تواند این فلز زرد گرانبها را به مراتب فراتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس برساند.

از طرف دیگر بعد از شایعات افزایش نرخ بهره در ایالات‌متحده که ناشی از صحبت‌های اخیر مقامات فدرال رزرو راجع به نتایج احتمالی سیاست‌های پولی و بسته‌های حمایتی دولت‌ها و ایجاد انتظارات تورمی شدید در میان سرمایه‌گذاران بازارهای جهانی مثل فلزات گرانبها، شاهد افزایش قیمت این فلز زرد بودیم.

با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد حرکت پیش‌روی طلا، ادامه همین روند صعودی هر چند با نوسان باشد.

آغاز اصلاح بازار رمزارزها؟
از آغاز روز دوشنبه شاهد نشانه هایی از آغاز اصلاح بازار رمزارزها بودیم. تقریبا تمامی ۵۰ رمزارز اول با کاهش قیمتی روز خود را آغاز کردند که این امر نشانه‌هایی از آغاز اصلاح مورد انتظار رمزارزها بعد از چند هفته سبز این بازار برای آلت‌کوین‌ها را داشت. اما گذشت زمان با تعدیل این افت قیمتی و تغییر رنگ برخی از آنها از قرمز به سبز، امیدها برای ادامه این روند باقی ماند. با توجه به رشد قیمتی زیاد اتریوم در دو هفته گذشته، انتظار می‌رود که طی روزهای آتی با اصلاحی در بازار روبه‌رو شویم. اما طی روزهای گذشته بیت‌کوین، غول بازار رمزارزها، با ثباتی همرا بود که امروز با شکسته شدن آن به کانال ۵۵ هزار دلاری رسید. تحلیل‌ها این‌گونه نشان می‌دهند که احتمالا هفته‌های آتی نوبت آغاز روند صعودی بیت‌کوین و احتمالا برخی دیگر از آلت‌کوین‌ها باشد. مطرح شدن احتمال برگزاری رای‌گیری برای انجام به روزرسانی «تپ‌روت» میان کاربران بیت‌کوین که منجر به افزایش حریم خصوصی و کارمزدهای کمتر و ... می‌شود، رشد بیت‌کوین را بیش از پیش محتمل می‌کند.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: