کد خبر: ۱۹۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 11 May 2021
بانکداری ایرانی- بانک ملت از دیرباز در حوزه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی حضور فعال و پررنگی داشته از این حیث می توان "وبملت" را سرآمد بانک های بورسی در حوزه انرژی قلمداد کرد.

بانک ملت پیشرو در تامین مالی حوزه انرژیبانک ملت، پیشرو در تامین مالی صنایع انرژی همواره حامی و همراه صنایع بزرگ و کوچک بوده است،  به گونه‌ای که در سال های اخیر با تامین مالی ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلاری شرکت نفت و گاز صبای کنگان گامی بلند در راستای جهش تولید و توسعه بخش انرژی در کشور برداشته است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  مسئله تامین مالی، همواره به عنوان یکی از گلوگاه ­های مهم فعالیت­های تولیدی مطرح بوده است. این مسئله در خصوص پروژه ­های کلان مانند پروژه های نفت و گاز، به واسطه نیاز بیشتر به سرمایه­ گذاری، اهمیت مضاعفی پیدا می ­کند.

در سال های اخیر  با وجود تحریم ها ، تامین مالی در حوزه نفت و گاز را دشوار شده بود در صورتی که این حوزه به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور باید همواره در مسیر توسعه باشد؛ بانک ملت از دیرباز در حوزه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی حضور فعال و پررنگی داشته از این حیث می توان "وبملت" را سرآمد بانک های بورسی در حوزه انرژی قلمداد کرد.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در این خصوص اظهار داشت: این بانک ۴ میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل فازهای ۱۱ تا ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی و خطوط لوله سراسری ۹، ۶ و ۱۱ گاز تخصیص داده است که تا کنون بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار آن پرداخت شده است و پیشرفت فیزیکی طرح حدود ۸۱ درصد است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: