کد خبر: ۱۹۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 03 May 2021
سیر نزولی به صورتی بود که مردم از ترس اینکه قیمت دلار و طلا بیشتر پایین بیاید برای فروش هجوم آورده و به همین دلیل عرضه بسیار افزایش پیدا کرد.

قیمت طلا و سکه به شدت به آینده نرخ دلار گره خورده است. در روزهای اخیر مذاکرات مثبت با کاهش قیمت ارز همراه شد و همین امر کاهش قابل‌توجه قیمت طلا را نیز به همراه داشت.

سیر نزولی به صورتی بود که مردم از ترس اینکه قیمت دلار و طلا بیشتر پایین بیاید برای فروش هجوم آورده و به همین دلیل عرضه بسیار افزایش پیدا کرد.

افزایش فروش در کنار نبود تقاضا در بازار سکه منجر به کاهش 250هزار تومانی ارزش آن در روز یکشنبه شد، بهای هر سکه بهار آزادی با افت 5/ 2درصدی به 9 میلیون و 500هزار تومان تنزل یافت. به گفته کارشناسان هر گفتمانی که در وین به نتیجه برسد سریعا تاثیر خود را روی قیمت‌های ارز و سکه داخل خواهد گذاشت و با نزدیک شدن به عید سعید فطر احتمال افزایش نسبی تقاضا وجود دارد.

احساسات حاکم بر طلا
در حالی که به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی مثبت، سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته و این مساله جذابیت بازار طلا را برای سرمایه‌گذاران را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه به‌رغم کاهش هفتگی شاهد اولین رشد ماهانه در سال2021 بود و در قیمت 1769 دلار بسته شد. قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر با رشد سود اوراق قرضه آمریکا تحت فشار قابل‌‌توجهی قرار گرفته و توان صعود به کانال 1800 دلار را در خود ندیده است. احساسات حاکم بر بازار طلا در روزهای اخیر کمی مبهم شده به‌طوری که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که باید به دنبال خرید طلا با قیمت‌های پایین‌تر باشند، افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا سبب کاهش بیشتر حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بازار طلا خواهد شد و قیمت فلز زرد را تا پایان سال میلادی باز هم کاهش خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: