کد خبر: ۱۹۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 02 May 2021
معاون وزیر خارجه از موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها و نگارش متن در برخی از حوزه‌ها خبر داد و گفت: جمعه آینده مجدداً مباحث و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

 معاون وزیر خارجه از موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها و نگارش متن در برخی از حوزه‌ها خبر داد و گفت: جمعه آینده مجدداً مباحث و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

 عباس عراقچی پس از نشست کمیسیون مشترک برجام درباره فهرست تحریم‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده به صدا و سیما گفت:‌ تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، طبق توافقاتی که تا الان صوت گرفته باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود داد.

وی افزود: در کنار این برخی افراد، اشخاص و نهادها هستند که بصورت خاص مورد تحریم واقع شدند که مذاکرات درباره آنها هنوز ادامه دارد و با خروج اکثریت آنها از فهرست تحریم‌ها تاکنون موافقت شده است. دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد. این دور سوم مذاکرات است که در وین برگزار و تصمیم گرفته شد مجددا یک تواقفی برای جمع بندی از مجموعه بحث‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث‌ها یک مقدار پختگی پیدا کرده و روشن‌تر شده است. فاصله‌ها دقیق‌تر شده و اختلافات روشن‌تر است. در مباحث هسته‌ای و در بحث تحریم‌ها، نکات ریز فنی و جزییاتی وجود دارد که باید درباره آن‌ها بحث و بررسی صورت بگیرد و دقیق شود. در بسیاری از موارد نقاط مشترک وجود دارد.

عراقچی عنوان کرد: در برخی از حوزه‌ها وارد نگارش متن شده و جایی است که اتفاقا کار خیلی آهسته و بطئی صورت می‌گیرد به علت اینکه کار روی متن دقت می‌خواهد و با توجه به اینکه برخی از موضوعات کماکان مورد اختلاف است لذا کار به آهستگی پیش می‌رود. شکل توافق قطعا بر اساس مواضع قطعی نظام خواهد بود و هیچ تردیدی در آن نیست. آنها هم مواضع خود را دارند و نزدیک کردن مواضع به همدیگر کار آسانی نیست. مجددا جمعه آینده مباحث و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: