کد خبر: ۱۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 01 May 2021
بانک ملت به رغم محدودیت ها در تامین منابع قرض الحسنه، طی سال های فعالیت خود توانسته است جایگاه خود را در نظام بانکی ایران با عملکرد مثبت و همکاری گسترده‌ با موسسات و بنیادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی و ... تثبیت کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،بانک ملت  به رغم محدودیت ها در تامین منابع قرض الحسنه، طی سال های فعالیت خود توانسته است جایگاه خود را در نظام بانکی ایران با عملکرد مثبت و همکاری گسترده‌ با موسسات و بنیادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی  و ... تثبیت کند و با تامین مالی خرد به افراد نقش مهمی در کمک به اقشار ضعیف جامعه ایفا کرده است.

این بانک در سال ۹۹ بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳ هزار فقره تسهیلات مختلف قرض الحسنه اعم از ازدواج جوانان، اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان سازمان بهزیستی، کمک هزینه درمان، حوادث غیرمترقبه، مسکن روستایی، آزاد سازی زندانیان نیازمند و ... پرداخت کرده است.

براساس این گزارش ، بانک ملت در سال ۹۹ بیش از ۱۸۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است که نسبت به سال قبل از آن رشد ۹۳ درصدی را نشان می دهد. این بانک بزرگ بورسی در سال ۹۸ ، ۹۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

آغاز زندگی ١٣٥هزار عروس و داماد با وام ازدواج بانک ملت

بانک ملت به منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از تشکیل خانواده طی سال‌های گذشته پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج یکی از اولویت های مهم بانک بوده است.

براین اساس، ​135هزار عروس و داماد در سال ٩٩ با وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه بانک ملت راهی خانه بخت شدند این تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال صورت گرفت. 

پرداخت ۱۲۵۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مددجويان بهزيستي

سازمان بهزیستی يکي از نهادهاي زيرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است که یکی از اصلي‌ترين كار ويژه اين سازمان و زيرمجموعه‌هايش مي‌توان به ارائه خدمت به مددجويان و نيازمندان بي‌بضاعت، نگهداري معلولان و حرفه‌آموزي به آن‌ها، توانبخشي و نگهداري سالمندان، درمان و بازتواني معتادان، نگهداري شبانه‌روزي كودكان بي‌سرپرست اشاره كرد.

در سال گذشته بیش از چهار هزار مددجوی بهزیستی تسهیلات قرض الحسنه بانک ملت دریافت کردند. این بانک در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش اين سازمان  و ایجاد مشاغل خانگی سرپرستان خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی با اعطای ۱۷۳۸ میلیارد ریال درسال ٩٩ به راه‌اندازی کسب و کارهای برای اقشار واجد شرایط منجر شد.که این اقدام سهم به‌سزایی در اشتغالزایی به ویژه در نقاط محروم کشور داشته است.

 
پرداخت ۶۳۸۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مددجويان کمیته امداد

 بانک ملت در سال گذشته ۱۴۲۰۷ فقره تسهیلات با ارزشی بالغ بر ۶۳۸۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام (ره) پرداخت کرد. این تسهیلات در راستای خودکفایی مددجویان و اشتغال زایی ارائه شده است  و تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با این تسهیلات قرض الحسنه، اکنون به کارآفرین تبدیل شده اند و حتی واحدهای اقتصادی کوچک یا متوسط راه اندازی کرده اند و زمینه اشتغال افراد دیگری را هم فراهم کرده اند.

پرداخت ۳۱ هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کرونایی

این بانک از ابتدای سال تا پایان بهمن ۹۹، به ۳ میلیون ۱۴۳ هزار و ۸۶۵ سرپرست خانوار، وام قرض الحسنه حمایتی برای کاهش آسیب های ناشی از شیوع کرونا پرداخت کرده است. این تسهیلات با مبلغی حدود ۳۱ هزار و پانصد میلیارد ریال پرداخت شده است.

 پرداخت ۴۹۳ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت های حوادث غیرمترقبه در سال ۹۹

 رویکرد نیکوکارانه این بانک به عنوان یکی از اهداف بلندمدت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر روستایی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه همواره مورد توجه بوده و در این راستا بانک ملت طی سال ۹۹، ۲۶۹۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه با مبلغی بالغ بر ۴۹۳ میلیارد ریال به آسیب دیدگان از حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و ... از سوی این بانک به هموطنان پرداخت شده است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: