کد خبر: ۱۹۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 29 April 2021
بانک ملت در نخسین ماه سال جاری تراز عملیاتی مثبت یک هزار و 671 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته 77 درصد و در مقایسه با اسفند ماه 63 درصد رشد داشته است و 19 درصد بالاتر میانگین سال 99 قرار گرفت که حاکی است شروع پر قدرت این بانک در مهترین عملیات بانکداری در سال 1400 است .

شروع پر قدرت بانک ملت در سال 1400بانک ملت در نخستین ماه سال 1400 در مجموع سه هزار و 684 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل دو هزار و 23 میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری اختصاص داد که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و 671 میلیارد تومان بود.

به گزارش بانکداری ایرانی  و بر اساس تازه ترین گزارش ماهیانه بانک ملت، در فروردین ماه سال جاری تراز مثبت یک هزار و 671 میلیارد تومان ثبت کرد که مقایسه با ماه قبل از آن 63 درصد رشد داشته است. این بانک در اسفندماه سال گذشته شش هزار و 551 در آمد از محل تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرد و در مقابل پنج هزار و 524 میلیارد تومان سود پرداخت کرده بود که حاصل آن ثبت تراز عملیاتی مثبت یک هزار و 671 بود.

این بانک خصوصی در مجموع 71 درصد درآمد تسهیلاتی و 68 درصد سود پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری و بیش از 77 درصد تراز عملیاتی خود را در این ماه  نسبت به فروردین 99 افزایش داده است .

بانک ملت در بخش تسهیلات اعطایی بیشترین درآمد را از سه سر فصل سایر تسهیلات، سلف و فروش اقساطی در این دوره  کسب کرد و مانده تسهیلات اعطایی این بانک به رقم 503 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان فروردین سال قبل 112 درصد رشد داشته است . این بانک در پایان سال 99 بیشترین تسهیلات اعطایی را به ترتیب در سه سر فصل سایر تسهیلات، فروش اقساطی و تسهیلات ارزی پرداخت کرده بود و در مجموع 242 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده بود.

این بانک بزرگ بورسی در بخش پرداخت سود به سپرده های سرمایه گذاری بیشترین سود را به سه سرفصل گواهی سپرده سرمایه گذاری عام ، سپرده های کوتاه مدت و دو ساله اختصاص داد و مانده سپرده های سرمایه گذاری این بانک در پایان سال فروردین 1400 به رقم 525 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان فروردین سال گذشته 94 درصد افزایش داشته است. بانک ملت در سال 99 بیشترین سود را به ترتیب در سه سپرده های یک ساله، کوتا مدت و گواهی سپرده سرمایه گذاری عام پرداخت کرده بود و مانده سپرده های سرمایه گذاری 271 هزار میلیارد تومان بود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: