کد خبر: ۱۹۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 28 April 2021
بانک قرض الحسنه مهر ایران در همکاری با وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، اقدام به خرید ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مدافعان حوزه سلامت کرد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در همکاری با وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، اقدام به خرید ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مدافعان حوزه سلامت کرد.

مدیرعامل بانک مهر ایران از اختصاص ۲۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وام به پرسنل حوزه سلامت خبر داد و گفت: این بانک در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹ در طرح شهید سلیمانی کرده است.

مرتضی اکبری در مراسم انعقاد تفاهمنامه مشارکت در خرید تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری کووید۱۹ و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت که با حضور علیرضا رئیسی و سیما سادات لاری معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد افزود: در مجموع حدود ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی کننده UV، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین ۱۲۶ مرکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع می شود.

مدیرعامل بانک مهر ایران تصریح کرد: در این راستا تجهیزات پزشکی تهیه شده توسط بانک مهر ایران در ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی واقع در ۳۱ استان کشور توزیع خواهد شد.

اکبری با اشاره به اختصاص بیش از ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر درمان مرتبط با این بیماری توسط بانک مهر ایران اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کووید۱۹ که از سوی دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معرفی می‌شونداز دیگر بندهای این تفاهمنامه است.

وی افزود: براین اساس به افراد معرفی شده، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴درصد و مدت بازپرداخت۲۴ ماهه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مهرایران تصریح کرد: این بانک، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه از محل جریمه دیرکرد، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی کرده است و این اقدام اولین گام شایسته بانک مهرایران برای استفاده از وجه التزام در امور عام المنفعه به شمار می آید. بانک مهرایران بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است که بار دیگر به عنوان پیشگام در عرصه مسئولیت های اجتماعی برای نخستین بار وجه التزام و جریمه دیرکرد دریافتی خود را صرف فعالیت‌های عام المنفعه می کند.

بانک مهر ایران در همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اقدام به خرید ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کووید-۱۹ کرد.

بدعهدی دنیا در توزیع واکسن

همچنین در این مراسم، معاون وزارت بهداشت با قدردانی از اقدام بانک مهر ایران، تاکید کرد: رویکرد این بانک بسیار ارزشمند است و اگر از من بپرسید بهترین راه مبارزه با کرونا چیست؟ میگویم ۲ اقدام؛ نخست داشتن مسئولیت فردی و دوم مسئولیت اجتماعی. مسئولیت فردی یعنی اگر من می‌دانم کرونایم مثبت شده، در خانه بمانم اما متاسفانه تاکنون ۴۸ هزار کرونا مثبت نقض قرنطینه کردند و تعداد زیادی از آنها بالای ۱۰۰۰ کیلومتر در سطح کشور تردد کرده اند. متاسفانه بعضی از کارمندان در حالت عادی به زور سرکار می‌آیند؛ بعد وقتی کرونا می‌گیرند سرکار می‌آیند و می گویند حساسیت فصلی است‌ و این یعنی مسئولیت فردی وجود ندارد. همچنین کسی هم که نباید واکسن بزند اما نفر اول صف می ایستد و تزریق می‌کند، یعنی مسئولیت فردی ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به همه‌گیری و جهش‌های متعدد ویروس، دیگر از الان به بعد تقریبا در اکثر نقاط دنیا ویروس ووهان کمتر وجود دارد و اکثرا ویروس‌های جهش یافته جایگزین قبلی‌ها می‌شود، اظهار کرد: این طبیعت ویروس پس از گذشت یک سال است و این که به اسامی مختلف از آن نام برده می‌شود به دلیل شناسایی ویروس در آن منطقه است و چه بسا جهشی در ایران هم رخ داده باشد؛ گرچه شرایط را رصد می‌کنیم اما ممکن است انواع ویروس پخش شود؛ به طوری که در ایران هم ویروس ووهان کم است و اکثرا ویروس انگلیسی کشور را درگیر کرده است. واکسیناسیون بحثی مهم و یک میدان رقابت است تا سریع تر کشورها به واکسن دست یابند و اگر واکسیناسیون در سطح دنیا به تعویق افتد، این زنجیره به درستی قطع نخواهد شد. این بی عدالتی که در دنیا در رابطه با واکسن وجود دارد موضوع جدی است به نحوی که اکنون بیشترین میزان واکسن دنیا را ۵ کشور تزریق کردند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: تا پایان سال ۲۰۲۱ شاید واکسیناسیون دنیا کامل نشود که مدت طولانی است و قطعا این ویروس قربانیان بسیار زیادی خواهد داشت. برای همین باید در دو جبهه خود را تقویت کنیم؛ نخست جبهه تولید داخلی که دانشمندان ما در ایران اقدامات مناسبی انجام دادند و اگر بر این توان تکیه نمی کردیم کسی به ما واکسن نمی داد؛ کما اینکه علی‌رغم پولی که پرداختیم و قراردادهایی که بستیم میزان ناچیزی از واکسن در اختیارمان قرار گرفته است و بدعهدی در توزیع واکسن مشهود است.

رئیسی تصریح کرد: از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه فشار کار را زیاد کرده است و از طرفی راه مقابله با این اپیدمی این است که خود را تا زمان واکسیناسیون در معرض ویروس قرار ندهیم چون اگر در مقابل ویروس بدون ابزار حفاظتی قرار گیریم مغلوب می‌شویم. باید خود را آماده کنیم که فعلا درگیر ویروس هستیم.

وی تاکید کرد: خیلی از کشورهای دنیا مشاغل و کسب و کار را تعطیل می‌کنند و حمایتی برای خانه نشینان وجود دارد تا از نظر معیشت دچار مشکل نشوند؛ چون بضاعت مالی کشورها متفاوت است. مثلا گزارشی خواندم که در آلمان خیلی‌ها در همه گیری کرونا پولدارتر شدند چون الان فضایی برای خرج کردن پول ندارند و در عین حال درآمد ثابت دارند. ما باید دید واقعی داشته باشیم، آنهایی که در ایران میگویند تعطیلی کامل اجرا شود و کشور را ببندید هم اکثرا کسانی هستند که حقوق ثابت می‌گیرند. هیچ بازاری این حرف را نمیزند اما آنکه حقوق ثابت دارد و راحت در خانه می‌خوابد میگوید همه جا را تعطیل کنید. آیا ما قدرت اقتصادی برای پاسخگویی به این ها را داریم؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: