کد خبر: ۱۹۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 27 April 2021
مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی بیمه تعاون در گفتگو با بانکداری ایرانی عنوان کرد:
براساس تازه ترین اطلاعات 3400 واحد کسب و کار تاکنون تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که بر این اساس، یکصد پرونده خسارت بررسی و آماده پرداخت است.

بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی به صورت انحصاری تا یکسال برای بیمه تعاون که مبدع آن بوده در نظر گرفته شده و به کاهش ریسک مشاغل در دوران تعطیلی کسب و کارها منجر می شود؛ سقف مدت پوشش این بیمه نامه 60 روز بوده و پوشش بیمه‌ای از روزانه پانصد هزار تومان تا روزی دوازده میلیون تومان را شامل می شود.


محمد بابا کردی، مدیر بیمه های مهندسی و سرپرست بیمه های مسئولیت در گفتگو با بانکداری ایرانی با اشاره به استقبال صنوف از بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا اظهار داشت: براساس تازه ترین اطلاعات 3400 واحد کسب و کار تاکنون تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که بر این اساس، یکصد پرونده خسارت بررسی و آماده پرداخت است.


مدیر بیمه های مهندسی بیمه تعاون با اشاره به این موضوع که بیمه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی طرح جذابی است ولی از ابتدای طراحی بیمه‌نامه به آن به شکل محصولی که باید سود آور باشد، نگاه نشد، درباره عملکرد این بیمه نامه گفت: بیمه تعاون در دوره زمانی هفت ماهه، ۳۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و در این مدت ۱۸ هزار میلیارد ریال هم زیان بیمه گذارن را جبران کرده است .


او به تأثیر مثبت این بیمه نامه در ادامه فعالیت صنوف در شرایط همه گیری بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها در شرایط سخت و وضعیت حاد کرونا هستند، حمایت دولت در قالب اختصاص بودجه می تواند در ضریب نفوذ این بیمه نامه موثر باشد و بسیاری از کسب کار ها را از تعطیلی نجات دهد.


باباکردی ادامه داد: بسیاری از واحدهایی که خود را تحت پوشش این بیمه قرار دادند، از منظر مالی در شرایط ریسک بروز بحران مالی در اثر تعطیلی قرار داشتند و از این منظر اقدام بیمه تعاون توانسته است کمک بزرگی به کسب‌وکارها در شرایط شیوع کرونا تلقی شود.


مدیر بیمه های مهندسی و سرپرست بیمه های مسئولیت بیمه تعاون ضمن منحصر به فرد دانستن طرح این بیمه در آسیا و حتی در جهان گفت: ایده اولیه طرح این بیمه نامه از سوی دکتر مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون مطرح شد و سپس کارهای کارشناسی و تحقیق گسترده در سطح جهانی صورت گرفت که با همکاری بیمه مرکزی و پس از طی دوره بررسی، به بیمه نامه تبدیل شد.


او افزود: براساس روال معمول بیمه های که برای اولین بار طراحی می شوند برای شرکت طراح از سوی بیمه مرکزی انحصار زمانی در نظر گرفته می شود که بیمه توقف کسب و کار تا یک سال در انحصار این شرکت قرار دارد و سپس سایر شرکت هم می تواند این بیمه نامه را به پورتفوی خود اضافه کرده و اقدام به فروش آن کنند.
بابا کردی همچنین تصریح کرد: با فرهنگ سازی، می‌توان ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌ جدید توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی‌ها را در کشور افزایش داد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: