کد خبر: ۱۹۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 21 April 2021
مراسمی در مزار شهدای مدافع محیط زیست استان زنجان و ادای احترام به این عزیزان و خانواده های گرانقدرشان، با حضور حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بیمه "ما" و هیات همراه، مدیرکل محیط زیست استان زنجان و جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست، جمعا بیش از ده میلیارد ریال خسارت به محیط بانان زنجانی در کمترین زمان ممکن پرداخت شد.

مراسمی در مزار شهدای مدافع محیط زیست استان زنجان و ادای احترام به این عزیزان و خانواده های گرانقدرشان، با حضور حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بیمه "ما" و هیات همراه، مدیرکل محیط زیست استان زنجان و جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست، جمعا بیش از ده میلیارد ریال خسارت به محیط بانان زنجانی در کمترین زمان ممکن پرداخت شد.


به گزارش روابط عمومی بیمه "ما"، حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره با اعلام این خبر گفت: در مورخ 16 فروردین ماه سال جاری در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان دو محیط بان شهید آقایان میکائیل هاشمی و مهدی مجلل در حین گشت زنی شبانه روزی در منطقه و به منظور حفظ و حراست از انفال عمومی و مواهب طبیعی به ویژه حفاظت از گونه وحشی آهو در این منطقه ( آخرین گونه های باقیمانده در منطقه شمالغرب ) متوجه حضور دو شکارچی غیر مجاز شده و برای جلوگیری از تعرض و شکار غیر مجاز این گونه های ارزشمند درصدد تعقیب و گریز آنها بر می آیند که این تعقیب و گریز منجر به درگیری و تیر اندازی شده و در نهایت متعرضین به محیط زیست باعث شهادت این دو محیط بان شده و داغی را بر دل خانواده داغدارشان و جامعه مدافعان و حافظان محیط زیست می گذارد. خوشبختانه به همت نیروهای انتظامی و امنیتی و ارگانهای دیگر این متعرضین در کوتاه ترین زمان دستگیر و در حال حاضر در اختیار قوه قضائیه قرار دارند.
وی درخصوص تشکیل پرونده محیط بانان زنجانی درشرکت بیمه "ما" گفت: پس از دستور رییس قوه قضائیه در خصوص روشن شدن وضعیت مجرمان حادثه مذکور و در راستای ایفای تعهدات تفاهم نامه موجود میان شرکت سهامی بیمه "ما" و سازمان حفاظت محیط زیست ، با توجه به جایگاه و شان محیط بانان عزیز و حمایت از خانواده این مدافعان و دستور اعضای هیات مدیره، موضوع به فوریت در دستور کار شرکت قرار گرفته و با همراهی و همکاری مدیران و کارشناسان سازمان محیط زیست، بررسی های فنی و حرفه ای انجام و با توجه به سرمایه بیمه نامه صادره، خسارت دیه این دو شهید گرامی مورد محاسبه قرار گرفته و طی مراسمی بر سر مزار این شهدای ارزشمند، ضمن ادای احترام به جایگاه این مدافعان محیط زیست و خانواده های معظمشان و در راستای ترمیم آلام ناشی از این واقعه تلخ و تاثیرگذار، خسارت این عزیزان پرداخت شد.


بهاری فر درخصوص تفاهم نامه همکاری بیمه“ما” و سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت از محیط‌ زیست به عنوان یک وظیفه عمومی، تفاهم ‌نامه همکاری بین شرکت سهامی بیمه “ما” و سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد و طی آن سازمان محیط زیست کشور تحت پوشش کامل بیمه ای بیمه "ما" قرار گرفته و کلیه کارکنان این سازمان از بیمه های عمر و حوادث گروهی، عمر کارکنان دولت و همچنین عمر وسرمایه گذاری برخوردارشده اند ، علاوه بر این، سازمان محیط زیست مسئولیت خود را در قبال کلیه کارکنان اعم از دفتری، عملیاتی و محیط بانان بیمه کرده است. همچنین با توجه به وظیفه ذاتی محیط بانان، بیمه نامه مسئولیت مدنی محیط بانان در قبال اشخاص ثالث نیز توسط بیمه "ما" تحت پوشش قرار گرفته است. امسال سال دوم همکاری بیمه ای با سازمان محیط زیست در سطح کلان کشور بوده و موضوع بیمه و تامین خاطر بیمه ای کارکنان سازمان محیط زیست و محیط بانان، همانند سال گذشته، به عنوان یکی از اساسی ترین اولویت های شرکت بیمه "ما" تبیین شد.


وی افزود: شرکت بیمه "ما" بر خود می بالد که میزبان امنیت خاطر کارکنان خدوم این سازمان مهم و ارزشمند است و درراستای مسئولیت های حرفه ای و اجتماعی خود طی قرارداد سال گذشته و سال جاری خسارت های وارده به برخی از محیط بانان؛ این قشر تاریخ ساز که شامل فوت و نقص عضو بوده را تامین کرده است. بهاری فر همچنین از صدور و اهدای دو فقره بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری برای فرزندان شهدای مدافع محیط زیست پس از حادثه هولناک رخ داده خبر داد.


در ادامه سرهنگ محبت خانی با قدردانی از شرکت بیمه "ما" در راستای حمایت از فعالیت های محیط زیستی گفت : شرکت بیمه "ما" همواره در طول این دو سال در کنار سازمان محیط زیست کشور بوده و با حضور به موقع، پرداخت خسارت سریع و ارائه خدمات ویژه به این قشر زحمتکش، حامی محیط زیست و باعث دلگرمی پرسنل این سازمان بوده است.


وی افزود: پیش از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت بیمه "ما"، متاسفانه محیط بانان پرتلاش ایران عزیزمان امکانات خاصی نداشتند، در طول این دو سال، شرکت بیمه "ما" موفق به ایفای تعهدات خود در حوزه محیط زیست بوده و مبلغ خسارت تعهد شده را در کمترین زمان ممکن به سازمان محیط زیست پرداخت کرده است. پس از حضور بیمه "ما" به عنوان حامی محیط بانان، این شرکت همواره در مواقع حساس و زمان نیاز سازمان و یا محیط بانان کشور، در کنار خانواده بزرگ محیط بانان و سازمان محیط زیست بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: