کد خبر: ۱۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - 17 April 2021
روزنامه قدیمی و معروف آمریکا اعلام کرد جو بایدن قبل از اتمام مذاکرات وین در برابر ایران عقب‌نشینی کرده و در آستانه دسترسی به میلیاردها دلار دیگر است.

 روزنامه قدیمی و معروف آمریکا اعلام کرد جو بایدن قبل از اتمام مذاکرات وین در برابر ایران عقب‌نشینی کرده و در آستانه دسترسی به میلیاردها دلار دیگر است.

نیویورک‌پست که یکی از 13 روزنامه قدیمی آمریکا بشمار می رود در سرمقاله‌ای اعلام کرد: گروه جو بایدن قبل از اتمام مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران در وین و با اعلام سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی لغو تحریم‌ها در ازای بازگشت ایران به برجام در برابر تهران عقب‌نشینی و همه اهرم‌های فشار را بدون دریافت امتیازی رها کرده و اجازه خواهد داد ایران منابع مالی بیشتری صرف اقدامات کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا حتی حاضر نشد در برابر پرسش‌های متعدد احتمال لغو تحریم‌های جداگانه‌ای که برای تروریسم، نقض حقوق‌بشر و برنامه موشک‌های بالستیک وضع شده را رد کند. این عقب‌نشینی تنها دو روز پس از مذاکرات غیرمستقیم عنوان شد و حسن روحانی آن را موفقیت توصیف کرد.

تهران از واشنگتن خواسته همه درآمد توقیف شده حاصل از صادرات با تخمین حدود ۳۰ میلیارد دلاری را در ازای توقف یک ماهه فعالیت‌های هسته‌ای آزاد کند اما آمریکا این پیشنهاد را رد و پیشنهاد کرده بعضی منابع مالی توقیف شده آزاد و معافیت‌هایی برای صادرات نفتی در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی و کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته لحاظ شود اما ایران هم این پیشنهاد را رد کرده است .

هیچ دلیلی برای عجله نیست و این تهران است که به دلیل عدم تجارت با هیچ کشوری به جز چین و ونزوئلا ، باید عجله کند اما بایدن‌ برای حفظ میراث باراک اوباما در آستانه ارائه دسترسی ایران به میلیاردها دلار دیگر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: