کد خبر: ۱۹۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - 20 April 2021
بررسی عملکرد شبکه فروش بیمه کارآفرین در سال 99
تمرکز بیمه کار آفرین برطرف کردن موانع و مشکلاتی است که مانع از فعالیت نمایندگان می شود این مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و شناسایی شده از جمله آنها بیمه تامین اجتماعی و مالیات است .

از ظهور شعب جدید از دل نمایندگان تارشد 30 درصدی بیمه های زندگیشبکه فروش در حیات صنعت بیمه نقش اساسی دارد ، شبکه فروش قوی و توانمند می تواند پرتفوی قابل ملاحظه ای را برای شرکت فراهم آورد و با انجام مذاکرات و برگزاری جلسات فروش در دورترین نقاط با مشتریان بالقوه و بالفعل ، باعث آشنایی مردم با خدمات بیمه شرکت خود و بالتبع آن در گسترش فرهنگ بیمه نقش کلیدی ایفا می کند .در فضای رقابتی حتی بهترین محصولات بدون داشتن پشتوانه قوی شبکه فروش رونق نخواند داشت و در بازار جایگاه درخور پیدا نخواهند کرد.


علیرضا حجتی، معاون مدیرعامل در توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین ضمن بیان این مطلب به خبرنگار بانکداری ایرانی ، گفت: این شرکت با غربالگري شبكه فروش در سال گذشته که جز اهداف اصلی و مهم این شرکت بود، نمايندگان توانمند و فعال و همچنین نمایندگان کم کار را شناسايي کرد، نقاط ضعف نمايندگان كم كار در بازاریابی، جذب مشتری و حفظ بیمه گذار بررسی شد و با قرار دادن این دو در کنار هم و با ایجاد پیوند بین آنها کاستی ها نمایندگان کم کار در کنار توانمندي های نمایندگان فعال و توانا کم رنگ شد و حاصل آن با رشد 31 درصدی در فروش بیمه نامه های عمر به خوبی نمایان شد.


حجتی با اشاره بر این موضوع که استراتژی و سرمایه گذاری بیمه کارآفرین بر روی كيفيت فعالیت نمایندگان، در کنار محصول خوب ، باعث دستيابي ٩٠ درصدي به اهداف تعریف شده شرکت در سال گذشته شده است، گفت: کار شبکه فروش تنها فروش بیمه نامه و دریافت کارمزد خلاصه نمی شود و شرکتهای بیمه ای لازم است به نیازهای واقعی شبکه فروش توجه جدی داشته باشند شرکت بیمه کارآفرین نیز در همین خصوص ، هويت بخشيدن به نمایندگان را از اهداف مهم شرکت برشمرد و آن را برای تقویت شبکه فروش ضروری دانست .

او افزود : بیمه کارآفرین با نگاه ویژه به نمایندگان و کارگزاران ، سازمان هاي فروش را در راستاي هويت بخشيدن به شبکه فروش ، پايه گذاري كرده است تا آنها پس از مدتی فعالیت و انتفاع مالی ، دچار رخوت و سستی در فعالیت های حرفه ای نشوند و بتوانند سازمان های فروش بيمه هاي عمر را راه اندازی نمایند.تفاوت اين مراكز تخصصي بيمه هاي عمر با ساختار نمايندگي در اين است كه نماینده ملزم به گسترش تیم و زیرمجموعه شان هستند و لازم است فضای کاری را از نمایندگی خاص تبدیل به یک سازمان تبدیل کنند ، محدود جغرافی فعالیت این مراکز کل کشور قلمداد می شود و سازمان می تواند با رعایت آئین نامه ها ، فعالیت گسترده تری در جامعه داشته یاشد .

معاون مدیرعامل در توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین با این مطلب که برای نمایندگان و ساختار تحت مدیریت آنها در سال گذشته شرایط و مقررات و همچنین حد نصابی از فروش تعیین شده بود گفت: یکی از نمایندگان فعال، این شرکت توانست با در اختیار داشتن زیر مجموعه شامل ۳۰۰ نفر پرسنل و پرتفوی چند میلیارد تومانی به یک شعبه درجه سه تبدیل شود و تمام اختیارات یک شعبه درجه سه به این نماینده واجد شرایط تفویض شد. این رویه در سال جاری ادامه خواهد داشت وامید است ، چندین شعبه جدید در سراسر کشور در سال 1400 با شیوه جدید ایجاد شود و تمام اختیارات یک شعبه به شبکه فروش توانمند ، تفویض شود ، این امر راستای هویت بخشیدن به نمایندگان صورت می پذیرد و تنها به قصد ایجاد شعبه جدید و گسترش فروش نیست در واقع با این کار احساس نیاز نمایندگان به دیده شدن ، شناخته شدن ، احترام و منزلت اجتماعی ّانها در کنار انتفاع مالی برطرف می شود.


ایشان در ادامه افزود :تمرکز بیمه کار آفرین در سال جاری برطرف کردن موانع و مشکلاتی است که مانع از فعالیت نمایندگان می شود این مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و شناسایی شده از جمله آنها بیمه تامین اجتماعی و مالیات است که با استفاده از مشاوران خبره به صورت جدی پیگیری می شود در سال جاری تمام تلاش شرکت بر این است تا این موانع به حداقل برسد.

حجتی با بیان اینکه یکی از اقدمات این شرکت را در سال جاری برای تقویت شبکه فروش، ایجاد بستر اینترنتی برای همه فعالیت نمایندگان و کارگزاران است، گفت: در این اقدام کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت توسط نماینده و به صورت کاملا مکانیزه در بستر اینترنتی انجام خواهد شد و رضایتمندی بیمه گذار و مشتری را نیز بهمراه خواهد داشت در این فرآیند مراجعه مشتریان به شرکت به حداقل ممکن خواهد رسید چه برای صدور بیمه نامه و چه دریافت خسارت ، تنها در پس واریز خسارت در صورت نیاز بیمه گزار برای تایید دریافت خسارت و اعلام رضایتمندی به بیمه کارآفرین مراجعه می کند.

او عملکرد باشگاه مشتریان این شرکت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه زمان اندکی از آغاز به کار این باشگاه می گذارد، تولید 25 هزار میلیارد تومان حق بیمه در قالب 15 هزار فقره بیمه نامه که 10 هزار فقره از آن بیمه نامه عمر است حاکی از استقبال مشتریان از این باشگاه در سال گذشته است، معادل ده درصد از تعداد بیمه نامه های صادره در بیمه های زندگی ،در سال گذشته در این قالب انجام گرفته است و با وجود سهولت و سادگی فرآیند استفاد از آن پیش بینی می شود در سال جاری 50 درصد حق بیمه صادره در این قالب انجام شود ، درحال حاضر 415 نمایند و کارگزار عضو این باشگاه هستند. فرآینده صدور در باشگاه مشتریان بطور کامل سیتماتیک انجام می شود تمامی اطلاعات توسط بیمه گزار بارگذاری می شود و حذف کامل اپراتوری از برنامه بیمه کارآفرین تمرکز بر نظارت و آموزش در سال جاری است. باشگاه مشتریان در واقع استارت شرکت بیمه کار آفرین محسوب می شود و این شرکت به دنبال انحصار و ایجاد محدودیت برای سایر استارت های بیمه ای نیست اما مشکلاتی که به علت اختصاص API ها به این شرکت ها و سایر مسایل فنی وجود دارد دایره همکاری با این استارت آپ ها محدود کرده است و تا زمان رفع این مشکلات نمی توان انتظار همکاری گسترده با این شرکت را داشت .

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: