کد خبر: ۱۹۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - 08 April 2021
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: از هفته آینده کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت و یارانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: از هفته آینده کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت و یارانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن روحانی امروز، ۱۸ فروردین‌ماه در جلسه هیات دولت گفت: «مردم برای گرفتن این کارت اعتباری نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها ندارند و می‌توانند همه مراحل دریافت این کارت را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.»

او افزود: «پشتوانه این کارت اعتباری می‌تواند سهام عدالت، یارانه یا اوراق دیگر باشد، اما یکی از پشتوانه‌ها برای بیش از ۴۰ میلیون نفر سهام عدالت است. اعتبار این کارت برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی برای هر نفر ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون تومان است. بر این اساس یک خانوار سه نفره می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.»

به گفته رئیس جمهور این کارت اعتباری می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش داده و به آن رونق دهد. در این زمینه هفته آینده برای مردم توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت زیرساخت‌ها‌ی لازم را برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت انجام داده‌اند، به‌طوری‌که بانک ملی اسفندماه ۱۳۹۹ و بانک تجارت از هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده‌اند. افراد باید در هر یک از این دو بانک، حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: