کد خبر: ۱۹۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - 03 April 2021
مدیرعامل ایران ایر درباره وضعیت استخدامی این شرکت در سال ۱۴۰۰، ‌گفت:‌ جذب نیرو از بدنه آزاد شده شرکت خواهد بود چرا که برای جذب نیرو از خارج هما، هنوز مجوزی دریافت نشده است.

بانکداری ایرانی- مدیرعامل ایران ایر درباره وضعیت استخدامی این شرکت در سال ۱۴۰۰، ‌گفت:‌ جذب نیرو از بدنه آزاد شده شرکت خواهد بود چرا که برای جذب نیرو از خارج هما، هنوز مجوزی دریافت نشده است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی؛ کاپیتان «علیرضا برخور» افزود:‌ در هر بخش از بدنه این شرکت، افرادی که دارای تحصیلات لیسانس یا بالاتر باشند، می‌توانند جذب شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران (هما) همچنین از تدوین طرحی برای جذب نیروهای بازنشسته این مجموعه در شرکت‌های اقماری هما خبر داد.

وی بر ضرورت اصلاح ساختاری هواپیمایی جمهوری اسلامی در سال جدید تاکید کرد و گفت: در هر ساختار و سازمانی اگر ایجاد انگیزه در سیستم نباشد، سبب مشکلات فزآینده‌ای در آن مجموعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: منابع انسانی باید تجربه کسب کرده سپس از سیستم خارج شوند؛ هرچند برای ما مهم است که این منابع انسانی بعد از دوران خدمت به کجا می‌روند.

برخور ادامه داد:‌ اینکه یک نفر ۵۰ سال خدمت کند و تمایل داشته باشد که همچنان بماند، موافق نیستم زیرا در آن صورت، انگیزه جوانان و کارکنان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر از تهیه طرحی خبر داد که در صورت اجرایی شدن،‌می‌توان از افرادی شاغل در بخش تعمیرات و مهندسی که سر موعد مقرر بازنشسته می‌شوند، را در شرکت‌های اقماری هما به کار گرفته شوند تا بتوانند تجربیات خود را در اختیار نیروهای جوان قرار دهند.

وی یادآور شد:‌ با ایجاد شرکت‌های اقماری و جذب بازنشستگان هما، هم در بین جوانان ایجاد انگیزه می‌شود و هم از تجربه افراد مسن بهره‌مند خواهیم شد.

برخور تاکید کرد: نمی‌توان یک نفر را که ۳۰ سال یا بیشتر خدمت کرده، به زور در سیستم نگه داشت زیرا وی می‌خواهد زندگی‌اش را برای خودش رقم بزند؛ اما می‌توان به چنین فردی که علاقه و تعلق خاطر به هما دارد، پیشنهاد داد که چنانچه موافق حضور در شرکت‌های اقماری است،به همراه نیروهای جوان، مشغول به کار شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: