کد خبر: ۱۹۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - 01 April 2021
یک مقام وزارت امور خارجه روسیه عقیده دارد به دنبال افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به مسیر قطب شمال روسیه، این مسیر تبدیل به یک مسیر تجاری اصلی برای کالاهایی می‌شود که بین اروپا و آسیا منتقل می‌شوند.

بانکداری ایرانی- یک مقام وزارت امور خارجه روسیه عقیده دارد به دنبال افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به مسیر قطب شمال روسیه، این مسیر تبدیل به یک مسیر تجاری اصلی برای کالاهایی می‌شود که بین اروپا و آسیا منتقل می‌شوند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشا تودی، سرمایه‌گذاران خارجی و کارآفرین‌ها روز به روز تمایل بیشتری به توسعه مسیر دریای شمال روسیه نشان می‌دهند.

نیکلای کورچونف، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه عقیده دارد کسب و کارهای بین المللی تقاضای بالایی برای پروژه‌های قطب شمال دارند و استراتژی بلندمدت آنها نیازمند استفاده از مسیر دریای شمال روسیه به عنوان یک گذرگاه اصلی حمل و نقل برای تحویل محصولات تولیدی یا استخراج شده در منطقه قطب شمال به بازارهای بین المللی است. وی اضافه کرد علاقه اپراتورهای دریانوردی به این مسیر افزایش یافته است.

کورچونف همچنین گفت روسیه قصد دارد فعالانه مسیر دریای شمال را ارتقا دهد و انتظار می‌رود کشتیرانی به طور مداوم در آن جریان داشته باشد. وی با اشاره به اینکه شرکت‌های نواتک و روزاتوم یک محموله گاز طبیعی مایع از طریق مسیر دریای شمال با حمایت یک یخ شکن در فوریه ارسال کرده‌اند گفت روسیه اقداماتی را برای توسعه دریانوردی ایمن در این مسیر آغاز کرده است.

وی تاکید کرد شرکت‌های بین المللی یعنی هم مشتریان این محصولات و هم سرمایه‌گذاران از این اقدام استقبال کرده‌اند.

انتظار می رود مسیر دریای شمال که در تمام طول قطب شمال روسیه و مناطق خاور دور کشیده شده تبدیل به یک مسیر تجاری اصلی برای کالاهایی شود که بین اروپا و آسیا منتقل می‌شوند.

طبق گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این مسیر نقش مهمی در توسعه مناطق قطب شمال روسیه در خاور دور دارد و هدف، تبدیل آن به یک گذرگاه حمل و نقل جهانی است.

مسیر دریای شمال از جنوب شرق آسیا تا اروپا زمان حمل و نقل را نسبت به مسیرهای قدیمی مثل کانال سوئز و پاناما نصف می‌کند.

برچسب ها: روسیه ، نقت ، اوپک ، قطب شمال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: