کد خبر: ۱۹۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - 25 March 2021
وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امسال مسیر سرمایه‌گذاری در تولید را هموارتر می‌کنیم، تاکید کرد: برخی قوانین مُخل تولید باید در مسیر مانع زدایی‌ها لغو شوند.

بانکداری ایرانی-  وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امسال مسیر سرمایه‌گذاری در تولید را هموارتر می‌کنیم، تاکید کرد: برخی قوانین مُخل تولید باید در مسیر مانع زدایی‌ها لغو شوند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا رزم حسینی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود: سال گذشته برخی قوانین مخل تولید را به مجلس ارائه کردیم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز همکاری خوبی با وزارت صنعت داشتند.

وزیر صنعت با اشاره به تعیین شعار و نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» با قدردانی از این نامگذاری، افزود: ۱۱ سال است که رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان نام سال‌ها انتخاب می‌کنند؛ به ویژه ۳ سال اخیر که به تولید توجه‌ای ویژه ای شده است.

وی افزود: وزارت صنعت در کنار وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی برای تولید گام بر می‌دارند و بر این اساس، سال گذشته، ۱۰ میلیارد دلار از حجم واردات کشور را کاهش دادیم که بخشی از آن به سمت تولید داخل رفت و این روند را امسال نیز ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخش عمده‌ای از واردات ما کالاهای واسطه‌ای برای تولید است و ۵۰ درصد واردات سال گذشته نیز از محل صادرات و با استفاده از سامانه نیمای بانک مرکزی انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال قرار است معادن را فعال‌تر کنیم، ادامه داد: در پایان ماه جاری ۴ تا ۵ هزار معدنی که کارهای اداری صدور مجوز آن انجام شده اما افراد آن را فعال نکرده اند، آزاد خواهیم کرد و به صورت مزایده به دست مردم می‌دهیم که هم به تولید و هم به صادرات و اشتغال کمک شایانی شود.

رزم حسینی،در ادامه سخنان خود، رشد صنعتی ایران در سال ۹۹ را ۷.۵ درصد عنوان کرد و افزود: امسال روابط وزارت صنعت با تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و صنعتگران افزایش خواهد یافت و با جدیت در سال جاری به دنبال رونق تولید هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: