کد خبر: ۱۹۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - 24 March 2021
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است.

بانکداری ایرانی- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۲۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت، افزود: تا کنون ۱۲ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: رعایت محدودیت‌ها و عمل به توصیه‌های بهداشتی به معنی همراهی شما با مدافعان سلامت کشور است و مطمئنا تلاش‌های بی وقفه همکاران ما در مجموعه وزارت بهداشت، بدون همکاری شما عزیزان در عمل به توصیه‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

لاری ادامه داد: از همه شما عزیزان درخواست می‌کنیم تا در ادامه این مسیر ما را یاری کنید و با توجه به وضعیت ناپایدار و شکننده بیماری در اغلب استان‌ها، ضمن عدم سفر به شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، از هرگونه سفر به سایر نقاط کشور هم خودداری کنید.

وی اظهار کرد: مطمئنا اگر همگی خطر این بیماری را جدی بگیریم نوروزمان می‌تواند به شادی و سلامت سپری شود.

برچسب ها: کرونا ، وزارت بهداشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: