کد خبر: ۱۹۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 23 March 2021
مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خرید از اواسط فروردین آغاز و ۳ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر پیشتاز این خرید خواهند بود.

بانکداری ایرانی- مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خرید از اواسط فروردین آغاز و ۳ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر پیشتاز این خرید خواهند بود.

به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «مرتضی سعادتی کیا» گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی (کلزا و آفتابگردان ،گلرنگ و سویا) سال ۱۴۰۰ به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ۱۳۹۹ مجلس و تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: دستورالعمل خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۰ شامل سه بخش، اقدامات قبل از خرید، حین خرید و اقدامات پس از اتمام فصل خرید تضمینی گندم است.

آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی از ابتدای فروردین

سعادتی‌کیا با بیان اینکه خرید تضمینی دانه های روغنی از اول سال آغاز و تحویل آن تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت، ‌افزود: مراکز خرید استان‌ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.

وی یادآور شد: دستور العمل خرید دانه‌های روغنی در ۸ بند به سراسر کشور ابلاغ شده و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سختگیری‌های خاصی اعمال می‌شود.

آغاز عملیات تحویل گندم از نیمه فروردین

به گفته سعادتی‌کیا، بیش از ۶ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور زیرکشت گندم رفته است و عملیات تحویل گندم کشاورزان در سال جاری از اواسط فروردین آغاز و تا اواسط آذر به مراکز خرید آماده تحویل خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۰ را به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان و تعداد مراکز خرید در کشور برای تحویل گندم را هزار و ۱۰۰ مرکز اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸.۲ میلیون تن گندم با نرخ تضمینی ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری شد و برای فصل زراعی آتی (۱۴۰۰) قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خوبی داشته است.

برچسب ها: گندم ، خرید تضمینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: