کد خبر: ۱۹۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 08 March 2021
رئیس سازمان بسیج علمی کشور، با بیان اینکه ایران در ۳۰ تا ۴۰ سال آینده به مرجعیت علمی دنیا دست می یابد گفت: ۵۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور وجود دارد که از طریق آنها می توان خیزش علمی در کشور ایجاد کرد.

بانکداری ایرانی- رئیس سازمان بسیج علمی کشور، با بیان اینکه ایران در ۳۰ تا ۴۰ سال آینده به مرجعیت علمی دنیا دست می یابد گفت: ۵۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور وجود دارد که از طریق آنها می توان خیزش علمی در کشور ایجاد کرد.

به گزارش تسنیم، مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی کشور، امروز در رویداد تا ثریا در محل لانه جاسوسی آمریکا در ایران اظهار کرد: سازمان بسیج در عرصه علمی و فناوری به مردم خدمات ارائه می دهد و ما در این خصوص نقش آفرین هستیم.

ایران در 30 تا 40 سال آینده به مرجعیت علمی دنیا دست می یابد

وی افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما باید به مرجعیت علمی در دنیا دست یابیم و جهش علمی داشته باشیم؛ فناوری ها و نوآوری ها در جهان به روز و لحظه تغییر می کند و ما نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده می توانیم 30 تا 40 سال آینده به مرجعیت علمی دنیا دست یابیم.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور ادامه داد: 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور وجود دارد که خیزش علمی را در آنجا عملیاتی می کنیم و دستاوردهای آن در آینده مشخص می شود.

رحیمی اظهار داشت: بسیج می تواند در بخش فناوری دگرگونی ایجاد کند زیرا تفکر جهادی دارد و می توان به مرجعیت علمی دنیا دست یافت.

وی با بیان اینکه 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد گفت: تعداد این شرکت ها را باید افزایش داد و مشکلات کشور را از طریق شرکت های دانش بنیان حل کرد؛ بسیج به بخش شرکت های دانش بنیان ورود کرده است و فعالیت خود را بیشتر می کند.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور گفت: ما در وضعیت تحریم مضاعف هستیم زیرا اجازه نمی دهند که به منابع علمی دسترسی داشته باشیم. همچنین بروکراسی های داخلی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: