کد خبر: ۱۹۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 07 March 2021
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکذیب پرداخت قسطی بیمه و حقوق کارکنان بازنشستگان ایران ایر، گفت: ۱۱ هواپیمای ایران ایر در زمان حاضر فعال است.

بانکداری ایرانی- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکذیب پرداخت قسطی بیمه و حقوق کارکنان بازنشستگان ایران ایر، گفت: ۱۱ هواپیمای ایران ایر در زمان حاضر فعال است.

علیرضا برخور در گفت‌وگو با  تسنیم، اظهار کرد: درآمد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کفاف پرداخت حقوق پرسنل و بازنشستگان را نمی‌دهد و اینقدر درآمد نداریم که بتوانیم این همه منابع مالی را تامین کنیم.

وی با بیان این که ماهانه حدود 150 میلیارد تومان بدون هزینه های بیمه برای تامین حقوق پرسنل و بازنشستگان ایرانی نیاز است افزود: به شرکت بیمه بدهکار هستیم، اما اینکه حق بیمه را به صورت قسطی پرداخت می کنیم، واقعیت ندارد.

وی در پاسخ به این که حدود 6 ماه است که به ایران ایر آمده اید مهمترین برنامه شما برای این شرکت چه بوده است اضافه کرد: یکی از برنامه‌های بنده ایجاد یک نرم افزار رسمی ملی برای ایران ایر است که ممکن است دو سال دیگر به نتیجه برسد. جذب مشارکت در خدمات فرودگاهی، کترینگ فرودگاه امام، کترینگ فرودگاه مهرآباد، تغییر نگرش ساختار مالی هما و بهسازی ناوگان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان هزینه بسیار سنگینی دارد، تصریح کرد: ایران ایر توان تامین منابع مالی نوسازی ناوگان را ندارد، دولت نیز این توان را ندارد.

برخور در خصوص بهسازی ناوگان ایران ایر گفت: اگر منابع مالی داشته باشیم هواپیماهای زمینگیر را فعال خواهیم کرد. حدود سه پنجم هواپیماهای هما زمینگیر است.

وی با بیان اینکه حدود 40 فروند هواپیما در ناوگان ایران ایر داریم، افزود: از این تعداد 11 هواپیمای هما فعال است، اگر کمکی به ما نشود در ماه چهارم سال 2021 میلادی هواپیمای چندانی برای پرواز نخواهیم داشت.

برچسب ها: ایران ایر ، حق بیمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: